Článek
Nové automobily jsou obvykle větší než ty, které nahrazují. Existují ovšem výjimky a jednou z nich je i třetí generace Nissanu Note. Proti té druhé je o 55 mm kratší a nabídne o 20 mm kratší rozvor náprav.
Cestující vzadu by to ale neměli zaznamenat – nový model je postaven na platformě CMF-B, která lépe pracuje s obestavěným prostorem. Nissan uvedl, že základní verze mají halogenové světlomety a jezdí na patnáctipalcových kolech, dražší verze mají „šestnáctky“ a diodová světla.
Interiér je v duchu doby více digitalizovaný. Znamená to přepracovaný barevný dotykový displej multimediálního systému a zároveň digitální přístrojový štít, který nahradil klasické budíky. Přibylo také bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a zmizela rovněž klasická parkovací brzda, nově je zde elektrická.
Nové jsou motory, které Nissan nabízí. Zákazník si může vybírat ze dvou strojoven – hybridní a elektrické. O pohon hybridní verze se stará atmosféricky plněná benzinová dvanáctistovka spojená s elektromotorem a lithium-iontovou baterií. Nissan oficiálně výkon bůhvíproč neudává, podle neoficiálních zpráv by to mělo být 85 kW (114 k) a 280 Nm.
Druhou verzí bude čistě elektrické provedení. O něm ale zatím japonská automobilka neřekla ani slovo. Jisté je pouze to, že o pohon se budou starat dva elektromotory, jeden roztáčí přední kola, druhý zadní. Note tak v elektrické verzi nabídne pohon všech čtyř kol.
Note se v Japonsku začne prodávat těsně před Štědrým dnem za v přepočtu za 430 000 korun. O případném importu do Evropy zatím nepadlo ani slovo.