Článek
Ačkoliv se první Micra objevila před více než 30 lety, nyní se představuje teprve pátá generace vozu. Design si bere inspiraci v konceptu Sway, nechybí však podobně nafouklá karoserie jako u Pulsaru. To má zajíšťovat nadprůměrný vnitřní prostor ve voze.
Nissan u Micry sází rovněž na bezpečnost, proto nechybí celá řada asistentů včetně udržování v jízdním pruhu či automatické brzdění před překážkou. Vůz navíc pomocí senzorů monitoruje okolí. V interiéru pak nechybí velká dotyková obrazovka, na které se zobrazuje nejen navigace, ale i mnoho dalších věcí.
Na silnici se Nissan snažil, aby byla Micra co nejtišší. Tomu má dopomáhat i propracovaná aerodynamika, takže Cd činí jen 0,29. Jízdní vlastnosti pak do značné míry usměrňuje elektronika díky systémům Active Ride Control a Active Trace Control, které se zaměřují na komfort respektive potlačení nedotáčivosti.
Z hlediska motorů nečekejte bůhvíjaké výkony. Základem budiž atmosférický litr se 73 koňmi, silnější benzinový tříválec 0,9 s turbem má 90 koní. Jediný diesel v nabídce, patnáctistovka dCi, se pyšní rovněž 90 koňmi. K zákazníkům se nová Micra dostane na jaře příštího roku.