Článek
Před rokem byla testovací mula spatřena při testech na Nordschleife. A vloni se nechal šéf Nissanu pro plánování Ivan Espinosa slyšet, že nové Zetko je v plánu. A šéf designu Alfonso Albaisa tomu dal korunu. „Současné auto je v nabídce již dlouhou dobu, takže si asi umíte představit, že se na jeho nástupci pracuje. A možná jste slyšeli i o tom, že prodejci v USA měli zajímavé připomínky, že by bylo fajn, kdyby mělo nové Zetko příď inspirovanou modelem 240Z a že zadní lampy by mohly připomínat legendární 300ZX.“
Ano, tohle jsou dobré zprávy! Vítáme každé sportovní auto a Zetko mělo vždycky charakter a duši. Za poslední tři roky se jich sice na silnicích objevilo málo, ale mějte na paměti, že je s minimálními změnami v prodeji již od roku 2009, tedy těžko uvěřitelných jedenáct let! Takže co všechno o chystaném Zetku zatím víme? A proč by se nám mohlo líbit?
1. Bude mít styl
Podle toho co jsme zatím viděli a slyšeli, tak by to mohlo být hodně zajímavé auto. Nissan chce udělat moderní kabát a přidat pár retro prvků - ostatně jinak by o tom Albaisa nemluvil. Hodně by se měla zlepšit kvalita kabiny, respektive materiálů v ní použitých. Nissan si taky nechal v Kanadě registrovat nové provedení odznaku s písmenem Z, který používá původní font z Datsunu 240Z a později 260Z a 280Z.
2. Bude to zadokolka
Podrobnosti o technice zatím nejsou samozřejmě k dispozici, ale vzhledem k tomu, že sportovní kupé nejsou zrovna nejvýdělečnější automobilový segment, tak se téměř jistě nedočkáme platformy na míru, ale 400Z bude sdílet techniku sesterských modelů Infiniti. Konkrétně by Nissanu mohl využít základy modelů Infiniti Q50 a Q60.
Ale pozor, bude mít pohon zadních kol (Q60 je čtyřkolka) a Nissan určitě udělá maximum, aby Zetko nebylo tak tučné, jako je Infiniti.
3. Bude rychlé
Jisté je, že pod kapotou bude mít šestiválec. Přeplňovaný šestiválec, samozřejmě. Třílitrový motor bude mít výkon 400 koní, a protože Zetko bude lehčí než Infiniti, mělo by být i rychlejší. Infiniti Q60 zrychlí na stovku za 5,0 s, a přestože bude Zetko jen zadokolka, tak se klidně vsadíme, že bude rychlejší!
Otázkou je, jestli si 400Z zachová manuální převodovku. Model 370Z se s manuálem prodával velmi dobře, ale doba se mění a třeba Toyota Supra či Alpine A110 se bez ní obejde a obě dvě automobilky se nás snaží přesvědčit, že je to tak lepší. Takže… Milý Nissane, lepší to není! Rychlejší ano, ale lepší ne. Díky!
4. Bude i verze Nismo
Tohle sice není oficiální, ale bereme to jako hotovou věc. Když máte dobrý základ, bude relativně snadné z něj udělat polozávodní hračku. Nové odpružení, silnější brzdy, lehčí kola, jiný výfuk, pár změn v interiéru… Však to znáte. A protože má motor přeplňování, tak bude snadné z něj dostat nějaké ty koně navíc. 430? 460? Nechme se překvapit!
Na nový Nissan 400Z se zkrátka těším. Líbil se mi původní Datsun, fascinoval mě model 300ZX a náramně jsem si užil 350Z. Jestli si s ním dají vývojáři stejnou práci jako Toyota se svojí Suprou, tak se těšte i vy!