Hlavní obsah

Nissan GT-R budoucnosti – avšak nikoli vzdálené

GT-R budoucnosti – GT-R50

Velmi rádi bychom vám sdělili, že se právě díváte na příští Nissan GT-R. Ale bohužel, v Jokohamě tyto zvěsti kategoricky odmítají. Ovšem nedá se vyloučit, že jeho designem se některá z příštích generací inspiruje, takže naděje tu pořád je!

Článek

Pod kapotou konceptu GT-R50 to vypadá překvapivě povědomě – drtivou většinu techniky totiž darovalo GT-R Nismo. Nicméně tento prozatímní „jednorožec“ si vysloužil tu a tam pár úprav. Výkon se zvýšil z 600 na 720 koňských sil. Jak dobře víme, motor GT-R nepotřebuje výrazné úpravy pro nárůst o 50, 100 nebo i 150 koní, což by mohlo jednoho trochu zklamat. Ale není se čeho bát, v Nissanu si dali záležet…

Techniku Nisma totiž vylepšilo „pár“ komponentů ze závodního GT-R GT3. Jmenovitě turbodmychadla, chladiče, odolnější klikový hřídel, uložení motoru, chladicí okruhy a zakončili to pořádným závodním výfukem. Extra porce výkonu sivyžádala taky drobné zásahy do převodovky, měla by si tak poradit s extra porcí zátěže silnějšího motoru. Stavielný podvozek Bilstein, alcantarový interiér a 21palcová karbonová (!) kola berme spíš jako bonus. GT-R50 tedy není výjimečný jen navenek, nejde o povrchní záležitost.

A samotný design? Nissan na něm spolupracoval s věhlasným italským studiem Italdesign, které letos slaví 50 výročí. Stejně tak označení GT-R v historii Nissanu – příhodné, že? Viceprezident návrhářského oddělení Nissanu Alfonso Albaisa o něm mluví jako o „GT-R bez limitů“. Všichni ale víme, že automobilky rády posouvají své limity. A tak se nám nechce jaksi věřit, že by tak úderná „studie“ jako GT-R50 upadla v zapomnění. Na showcar, který by měl být nepojízdný a s karoserií z hlíny totiž vypadá až příliš propracovaně.

Nemůžeme se dočkat, až potomka této „designové studie“ potkáme na silnici. Ať už jako malosériovku, nebo kdoví, skutečného následníka sportovního vozu Nissan GT-R.

Načítám