Článek
Velmi limitovaná série 50 kusů se stane nejvýkonnějším a nejdražším Nissanem na silnicích. Je však k diskuzi, jestli GT-R50 vůbec lze nazývat Nissanem, když velký podíl na jeho vzniku nese právě italské studio. Padesátka v názvu vozu oslavuje právě 50 let Italdesignu a zároveň i 50 let označení GT-R ve světě Nissanu.
Nejzásadnějšími prvky GT-R50 je samozřejmě přepracovaná karoserie z dílen Italdesignu, hojně využívající uhlíková vlákna, ale najde se i hromada technických vylepšení. Ručně skládaný vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru sice pochází ze standardního GT-R, ale tady dostal turbodmychladla ze závodní verze. Dále má i větší mezichladiče, vstřikovače benzínu a olejové trysky, takže podává ohromujících 720 koní, zatímco standardem u sériového GT-R Nismo je 600 koní. Nahoru šel také točivý moment, vrcholící nově na 780 Nm.
Patřičných úprav se dočkala i šestistupňová dvouspojková převodovka, přenášející výkon na propracovaný pohon všech kol. O tlumení se pak starají nastavitelné tlumič Bilstein a pohled skrz velká kola odhaluje karbon-keramické brzdové kotouče.
Jelikož se jedná o exkluzivních 50 kusů pro exkluzivní klientelu, bude každé z aut postaveno specificky na míru, podle přání konkrétního zákazníka. Nissan v tiskové zprávě uvádí, že již přijal nemalý počet záloh, ovšem pár výrobních slotů ještě pořád zbývá.
Debut produkčního modelu před veřejností proběhne ještě tento víkend na Nismo Festivalu na japonské trati Fuji Speedway a posléze v březnu na autosalonu v Ženevě, kde už bude vystaven první hotový zákaznický kus. První ze šťastných majitelů dostanou svá auta v druhé polovině roku 2020, ti poslední se dočkají až ke konci 2021 – holt ruční výroba nějaký čas trvá.
Trvá dost času, a taky stojí dost peněz, čímž se konečně dostáváme ke zmíněné ceně. Ta je hezky „baťovských“ 990 000 euro, tedy slabě přes 25 milionů korun. Jak už jsem zmínil – jde o nejdražší Nissan. Ačkoliv zase tak moc Nissan to není.