Článek
Názory na Nissan GT-R Nismo nemohou být rozporuplnější – jedni ho milují, jiní nenávidí. První skupina se zaštiťuje rychlostí a výkony, druhá používá argumenty typu váha a zpětná vazba. Ať patříte do kteréhokoliv tábora, vězte, že nové GT-R Nismo je tady, a to s celou řadou úprav!
Motor a převodovka
Pořád má ručně skládaný šestiválec 3,8 l twinturbo a pořád má 600 koní a 651 Nm, ale navzdory stejným výkonům mají turbodmychadla méně lopatek a upravený tvar, to kvůli rychlejší reakci na plyn. Je to řešení okopírované od závodních vozů, které závodí třeba ve VLN. Ze stejné líhně pochází i příplatkový titanový výfuk.
Dvojspojková převodovka má nový software, a hlavně vylepšený režim R. Reakce prý jsou ještě ostřejší a auto prý pozná, zda je vhodné právě teď řadit, nebo ještě okamžik vydržet. Používá k tomu celou armádu čidel – od bočního přetížení až po míru sešlápnutí plynového pedálu.
45 kilo dolů
Každý karbonový díl, tedy přední blatníky, obě dvě kapoty, střecha i zadní spoiler, byl odlehčen, což celkově dělá 14 kilogramů. Dalších třicet kilo ušetřili bůhví kde, ale vyndat z auta skoro padesát kilo váhy, to se počítá!
Upravený podvozek a nová kola
Přesnější řízení a jeho rychlejší odezva – to jsou dvě věci, které musí nutně potěšit každého řidiče, stejně jako modifikované zavěšení. Radost udělají i nové keramické brzdy Brembo (410 mm vpředu a 390 mm vzadu), které jsou zatím ty nejsilnější, jaké jste si mohli na GT-R dopřát.
Kovaná dvacetipalcová kola RAYS jsou lehčí a pevnější, obouvají navíc nové pneumatiky Dunlop, které mají o jedenáct procent větší styčnou plochu. Slušné, ne?
„Nový modelový rok je zase o kus lepší,“ řekl Hiroshi Tamura, hlavní produktový specialista GT-R. No, a my se těšíme, až se s ním svezeme!