Článek
Škoda Scala RS
Jedna z letošních novinek, Škoda Scala, je rozhodně povedeným a dobrým autem pro každý den. Milovníkům sportovnější jízdy je schopna nabídnout zážehovou patnáctistovku s výkonem 150 koní a lehce snížený sportovní podvozek. Co byste však řekli na pořádnou variantu RS?
Tam bychom si uměli představit škodovácký dvoulitrový turbobenzin a výkon 245 koní – stejně, jako to má vrcholová Octavia RS třetí generace. Ve skutečnosti Scala RS možná přijde, ovšem spekuluje se, že půjde o hybridní variantu.
Škoda Karoq Cabrio
Tohle auto skutečně existuje! Jde o studentský projekt mladoboleslavského automobilového učiliště a mohli jste ho spatřit na několika autosalonech. Marnivost SUV modelů bez střechy sice nepopíráme, ale přestavěnému Karoqu to zkrátka sluší i nahoře bez.
Studii Škoda Sunroq pohání oblíbený čtyřválcový motor 1,5 TSI, známý z modelu Karoq. Zážehový agregát s přímým vstřikem paliva má díky upravené řídicí jednotce výkon 163 koní a nejvyšší točivý moment 279 Nm. Díky němu dosahuje vůz maximální rychlosti 195 kilometrů za hodinu a z nuly na sto zrychluje za 8,6 sekundy.
Škoda Fabia SUV
Designér Jonathan Machado ukazuje na obrázku svoji vizi Škody Fabia ve variantě SUV. Co byste řekli na to, kdyby se k populárnímu kombíku a hatchbacku přidala ještě zvýšená varianta s líbivými ochrannými plasty? Příď nám přijde tak trochu vykradená z Kodiaqu, ovšem celý dvoubarevný virtuální koncept působí moderně, slušivě a konvenčně. Designér nenazval vůz Škoda Fabia, ale Škoda Polar.
Škoda Octavia Classic
Ačkoli čtvrtá generace populární Octavie už spatřila světlo světa a mnohé lidi doslova uchvátila, nám by se v rámci končící třetí generace líbila cenově dostupná varianta pro masy, a to úplně nejzákladnější verze, kterou maďarské designové studio X-Tomi Design nazvalo Classic.
Jak můžete vidět, grafický render by nebyl daleko od reality – přece jen černé nárazníky a kryty zrcátek bez laku pár peněz ušetří, ocelové disky jsou také levnější než litá kola a obyčejné halogenové světlomety k iluminaci vozovky postačí, nicméně v nákupu nestojí tolik co diodové lampy.
Pravým opakem je virtuální představa nové Octavie, která je dílem téhož autora. Podívejte se, jak si grafici z X-Tomi představují čtvrtou generaci nejprodávanějšího modelu Škodovky ve verzi RS.
Škoda Kamiq RS
Ještě o něco divočeji vidí představu Škody Kamiq RS návrhář Aksyonov Nikita. Ten kromě vylepšených nárazníků opatřil auto výraznou zelenou metalízou. Vůbec bychom se nedivili, kdyby karoserie v noci svítila.
Prohlédněte si také zadní část, která nabídne dělené odrazky vzadu, nikoli však celý světlo odrážející pás, který najdeme u sériových variant RS. Sportovní nádech pak dodá ještě zadní nárazník se dvěma koncovkami výfuku a designová litá kola.
Škoda Superb RS
Kdyby se Škoda Superb prodávala ve verzi RS, jak by asi vypadala? Návrhář Theophilus Chin ji ukazuje v sytě modré barvě a s výraznými aerodynamickými prvky na karoserii. Podívejte se například na přední nárazník s přídavným spojlerem nebo zadní difuzor. Takový vůz by si jistě zasloužil nějaký hodně výkonný motor, nejlépe se šesti nebo osmi válci a dvěma turbodmychadly.
Škoda Rapid
Nástupcem Škody Rapid je populární Škoda Scala. Nabízíme pohled na model od grafika jménem Andrei Avarvarii, který vytvořil tuhle skicu ještě před odhalením nové Scaly. Hodně reálná vize ukazuje případnou novou generaci Rapidu. Musíme říct, že podobnost se současným hatchbackem nižší střední třídy (Scala) tady je, nicméně grafický render možná vypadá o něco atraktivněji.
Škoda Citigo Scout
Theophilus Chin si vzal na paškál také nejmenší Škodu Citigo a vysnil si ji ve verzi Scout. Oplastovaný prcek tak nabídne vyšší světlou výšku, přepracované nárazníky a dvoubarevné lakování.
Případným využitím v praxi si však nejsme jisti, přece jen Citigo nepatří mezi hojně prodávané modely a na rozvážku pizzy (časté využití Škody Citigo) základní model bohatě stačí. Návrháři však nelze upřít fantazii ani smysl pro kreativitu, protože se nám Scout docela líbí.