Článek
Poměrně nenápadný mercedes z roku 2009 a s nájezdem necelých 17 tisíc kilometrů se může pyšnit masivní pohonnou jednotkou. Dvakrát přeplňovaný šestilitrový zážehový vidlicový dvanáctiválec je v dnešní hybridní době něco skoro až vulgárního.
Navíc jde o SL 65 AMG z edice Black Series a těch se vyrobilo jen 350 kusů, z toho 175 z nich bylo určeno pro severoamerický trh. Původní cena nebyla kdovíjak nízká, přece jen zaplatit v roce 2009 sumu 304 350 amerických dolarů (tehdy asi 8 milionů korun) za kompaktní auto bylo poměrně zhýralé. Navíc vzhledově nešlo o nijak okázalý kus.
Karbonová karoserie vozu nosí černý kabát, funkční difuzor a aktivní zadní křídlo, které prošlo nedávno repasí a re-synchronizací. Díky širšímu rozchodu kol se dopředu vejdou 19palcové disky s obutím o rozměru 265/35, zatímco vzadu najdete 20palcové ráfky s pneumatikami s rozměrem 325/30.
Černá je dobrá
V útrobách mercedesu pracuje ještě diferenciál s omezeným prokluzem i pětirychlostní AMG převodovka Speedshift, která přenáší sílu 1 000 Nm na zadní kola a ve spolupráci s 670 koňovým dvanáctiválcem vystřelí vůz z nuly na sto za 3,7 sekundy. Svého času jste na trhu moc rychlejších aut nenašli.
Uvnitř očekávejte jen to nejlepší – exkluzivní kůži, alcantarovou stropnici, uhlíkové vlákno, elektricky nastavitelná sportovní sedadla, moderní infosystém, prémiové hi-fi, CD i DVD měnič s kapacitou šesti disků, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový vstup a start a emblémy AMG.
Proč tedy byla Black Series před koncem první dekády 21. století tak drahá? Auto je totiž o 250 kilogramů lehčí než sériový Mercedes-Benz SL 65 AMG a má větší turbodmychladla. Tím pádem je i onen mocný výkon o 58 koní vyšší než standard.
O prodej vozu se postarala společnost Bring a Trailer a nový zájemce za něj zaplatil 185 tisíc dolarů, tedy zhruba 4,6 milionu korun. Nejde o málo peněz, ale té muziky, co nenápadná černá bestie nabízí, té se asi jen tak nedá nabažit.