Článek
Apollo IE sice vypadá poněkud bláznivě, jako by ho namalovalo rozverné dítě do sešitu matematiky, ale ve skutečnosti jde o velmi seriózní řidičské náčiní. Bodykit má své aerodynamické opodstatnění, motor je ostrý jako břitva a podvozek je připravený na útok na rekordní časy závodních okruhů. Proto ho firma Apollo vyvíjela s věhlasnými partnery ze světa motorsportu, jako jsou například experti z HWA AG a Capricorn Group.
To jméno vám určitě nic moc neříká, ale právě tahle firma je nemalým dílem zodpovědná za úspěšný závodní vůz CLK GTR, který vyvíjeli před mnoha lety pro Mercedes-Benz. Mimo jiné měli na starosti konstrukci speciálně vyvinutých vzhůru výklopných „motýlích“ dveří, které se v případě převrácení auta automaticky odpojí od zbytku karoserie. Další zajímavou finesou je speciální karbon-kevlarová palivová nádrž, integrovaná přímo do monokoku auta.
Capricorn Group potom bude mít na starosti rám auta, potažmo karbonový monokok a celé šasi, které nebude uloženo do rámu auta, ale bude s ním tvořit jeden celek. Podle slov automobilky by auto nejenže splňovalo bezpečnostní normy pro závodní vozy třídy LMP2 – ono je dokonce i překračuje! Ostatně, v Capricornu dělali šasi i pro vítězné Porsche 919 Hybrid.
Bezpečnosti je tu přikládána zvláštní pozornost. Apollo bude mít také plně integrovaný systém potlačení požáru, který se dá spustit z místa řidiče a má za účel ochránit jak posádku, tak rozžhavený motorový prostor. Intenzivní vývoj tedy dospěl ke zdárnému konci, což hodnotíme jako slušný počin i s ohledem na to, že se Apollo představilo světu teprve koncem roku 2017.
Vznikne pouhopouhých 10 kusů a všechny jsou už rozebrané, takže vás nemusí trápit, že za každý kousek si řekli o 2,3 milionu eur, tedy přibližně 59 milionů korun. Za tyhle peníze ho ale příštímu majiteli přizpůsobí přímo podle osobních požadavků, například volbou brzdové soustavy – zákazníci, kteří hodlají se svým vozem jezdit po silnicích, dostanou karbon-keramická Bremba, kdežto okruhovým nadšencům firma namontuje ocelové brzdy od AP Racing. A ačkoliv je výkon 780 koní krásné číslo, v Apollu se netají tím, že by bylo možné z auta vydolovat i 1 000 koňských sil. Jen se obáváme, že by se to už neobešlo bez přeplňování. Intensa Emozione je pro tohle auto snů vážně výstižné jméno – díky své vizáži, zvuku a jízdnímu zážitku dokáže vzbuzovat emoce nejen u posádky, ale i všech lidí široko daleko.