Článek
Kdo z vás někdy urputně toužil vlastnit Ferrari, ale vždy mu na něj chyběly finance, právě může začít slavit. V Číně je totiž na prodej Ferrari 599 GTB Fiorano, a to za cenu asi 243 dolarů, tedy asi 5 540 Kč! Opravdu, neděláme si z vás legraci a ne, není to překlep. V současné době auto vlastní policie v čínské městské prefektuře Dongguan, a to už hezkých pár měsíců. Policie auto zabavila, protože podle ní bylo aktérem menší dopravní nehody. Nic vážného, ale při vyšetřování nehody policisté zjistili, že auto není pojištěné a není ani registrované. Prostě nemá žádné papíry. A jako takové nesmí být v Číně jakkoliv provozováno, proto putovalo na policejní záchytné parkoviště.
Jenomže ještě před nehodou dostalo toto Ferrari několik desítek pokut za parkování, které podle čínských zákonů bude muset nový majitel uhradit. V přepočtu je toho celkem za přibližně 32 000 Kč, tedy takřka 6krát více, než je cena auta. A mimochodem, i po započtení částky za parkovací lístky ta cena bude nižší, než je cena některých kvalitních modýlků od Ferrari. Celkem směšné, co myslíte? No, asi čekáte na ten háček. Tedy, v tomto případě spíš hák. A pořádný.
Háček není v technice. Podle čínské policie by měl být motor v pořádku. Karoserie pár šrámů utržila, navíc je notně zašlá a špinavá, ale problém je jinde. Už jsme ho vlastně zmínili. Auto nemá doklady. Neexistuje k němu tedy žádná historie ani informace. I proto je cena uvedená policií tak nízká, protože jde prakticky o cenu šrotu. A ještě s asi 30% slevou. Kdokoliv ale tohle auto koupí, bude s ním mít hodně práce a je otázkou, jestli vůbec půjde znovu přihlásit. A pokud ano, bude to hodně drahé.
Vlastně jedinou možnou cestou podle nás je kontaktovat přímo automobilku a přes číslo VIN dohledat všechny možné informace. Pak je možné, že by autu byly vydány doklady v Číně, které potřebujete k tomu, aby vám třeba u nás auto přihlásili. Bude to ale hodně dlouhá cesta s dost nejasným výsledkem. Ovšem, je tu ještě jedna možnost. A to ta, že si auto pořídíte, ale nebudete ho provozovat na pozemních komunikacích. Buď s ním tedy budete jezdit po poli nebo po dvorku, případně budete extrémně odvážní a auto vezmete třeba na některý z amatérských závodů. Třeba destrukční derby. Ano, víme, to je trochu extrém, ale jsme bohužel přesvědčeni, že s přihlášením auta bude velký problém. Ale i tak. Mít Ferrari za takřka průměrný český plat je celkem zajímavé, co myslíte?