Hlavní obsah

Neobyčejná Miura s ohromujícím příběhem míří do aukce

Foto: RM Sotheby’s

Jedním ze sběratelsky nejžádanějších italských aut je nepochybně matka superaut – Miura z dílen Lamborghini, jejímž vznikem odstartovala sláva automobilky Lamborghini jakožto výrobce dechberoucích supersportů. Vzhledem k omezenému počtu je Miura exkluzivním zbožím a aukční dům RM Sotheby’s nyní připravuje prodej dalšího exempláře, který je výrazně jiný než všechny ostatní.

Článek

Přivítejte neobyčejné Lamborghini Miura P400 S z prosince 1970 s číslem podvozku 4761, číslem karoserie 675 a výrobním číslem 575. Tenhle exemplář je vyjma své zajímavé povrchové úpravy s odhaleným hliníkem ohromující i svou historií, s níž má podle všeho hodnotu několika desítek milionů korun.

Příběh jedinečné Miury, na niž se právě koukáte, se začal psát, když ji koupila bohatá íránská rodina a poslala ji dceři do Ameriky, aby vůz prodala a poslala jim peníze zpátky. Zřejmě způsob, jak elegantně peníze vyprat. Jenže devatenáctiletá studentka kalifornské univerzity v Berkeley se do Miury zamilovala natolik, že si ji nechala a během dvou let s ní najela necelých 16 000 mil (25 600 kilometrů).

Foto: RM Sotheby’s

Majitelkou Miury byla 19letá íránská studentka, která si ji nechala proti přání rodičů

Následovala však nehoda, při níž Miura utrpěla menší poškození přední části, a byla odložena, aby čekala na opravu. Tehdy asi nikdo netušil, jak dlouho bude její čekání ve skutečnosti trvat. O čtyři desetiletí později Miuru získal nadšenec, který se s týmem odborníků pustil do osmiměsíčních prací, jejichž výsledkem je dnešní podoba vozu.

Chris Morgan z Morgan Images opravil poškozený předek a odstranil zbývající lak, aby z Miury udělal uměleckou sochu s povrchem z broušeného hliníku. Originální bílý lak je stále vidět na dveřních rámech a přední přepážce, zatímco interiér si zachovává původní modrou barvu. RM Sotheby’s navíc uvádí, že jsou všechny práce na voze pečlivě zdokumentovány.

Foto: RM Sotheby’s

Originální barva vozu byla bílá, ale modrý interiér zůstal beze změn

A co je nejdůležitější, počítadlo najetých kilometrů unikátní Miury s podvozkem 4761 stále ukazuje necelých 16 000 mil. Od sedmdesátých let tedy vůbec nejela, a dokonce stále má tovární pneumatiky Pirelli Cinturato CN73.

Prodávané Lamborghini Miura P400 S s neobyčejným příběhem jde do aukce bez rezervy 14. srpna 2021 a odhadovaná prodejní cena je 38 až 47 milionů Kč. Nový majitel se navíc může rozhodnout, jestli Miuru ponechá v aktuálním stavu, nebo ji znovu nalakuje. Jak byste to udělali vy?

Načítám