Článek
Range Rover Evoque byl představen jako koncept už roku 2008 (letí to, co?) a byl přijat velmi dobře. V roce 2011 jsme se dočkali sériové verze, která se od původního konceptu LRX lišila jen velmi málo. Patronkou tohoto auta dokonce byla samotná Victoria Beckham. Manželky podnikatelů se mohly zbláznit. V roce 2015 přišla druhá generace, která vypadala ale úplně stejně, a letos jsme se dočkali faceliftu, který je na pohled paradoxně lépe zaznamenatelný než generační obměna z roku 2015.
Konečný názor necháme na vás, ale každopádně tady je – Lumma CLR RE pro ty, pro které byl původní Evoque příliš málo „šik“ (čti „málo okázalý“). Borci z Lumma Design tomu říkají „široký, maskulinní design“ – ať už souhlasíte či ne, úpravy exteriéru rozšiřují nejlépe prodávané SUV značky Range Rover o dobrých 45 mm. Na každé straně. A to za „pouhých“ 8 270 eur, tedy nějakých 211 tisíc korun…
Kromě vycpaných „ramenou“ nabízí Lumma CLR RE ještě nový přední nárazník, prahy dveří, nový design zadního nárazníku a na závěr je tu „závodní“ difuzor. To vše z „ušlechtilého“ polyuretanu.
Jelikož jsou teď blatníky tak daleko od sebe, v Lumma Design museli pod 22palcová litá kola nasadit ještě pořádné podložky, aby v nových „svalnatých“ podbězích nezapadly. Podvozek sám o sobě byl také snížen, ale Lumma údajně testuje ještě nižší nastavení – ale tam už si ovšem nedokážeme představit tu geometrii podvozku.
Jako u každého správného tuningového úpravce, je i zde poměrně široká škála individualizace. To znamená jinou mřížku chladiče, zadní střešní spojler nebo zakázkový interiér – takže koberečky, hliníkové pedály a akry kůže. Kupodivu se v Lumma Design nepodívali pod kapotu, takže Lumma CLR RE je na tom s původním Evoquem technicky stejně.