Článek
Jeden všechny ty změny, které v Německu probíhají, takřka nestíhá sledovat. Nejprve to bylo zavedení dálničních známek, které se ovšem i po soudech a hádkách napříč státy dotkne prakticky jen zahraničních řidičů, kteří Německem třeba pouze jen projíždí. Následně tamní úřady rozšířily seznam měst nebo jejich částí, kam se už nedostanete se starým dieselem. A aby toho nebylo málo, vyšlo najevo, že ze stejného důvodu, jako jsou v Německu postupně zakazovány tyto diesely, budou zakázány i dálniční úseky s neomezenou rychlostí.
Informaci přinesla agentura Reuters, která tvrdí, že Němci neplní emisní limity, k nimž se zavázali. Problémy s překračováním této hranice mají od roku 1990. A ačkoliv se úřady snaží dělat omezení jako to výše zmíněné, nestačí to. Ovzduší a emise se sice zlepšují, ale jde to pomaleji, než EU čekala. A právě rychlou jízdou auta produkují víc špatných emisí, než by bylo záhodno.
To ovšem znamená, že německá vláda stojí mezi dvěma mlýnskými kameny, tedy mezi nařízením z EU a mezi velmi silnou a hlasitou německou automobilovou lobby. Politici už dokonce přiznali, že se případnému zrušení neomezených dálničních úseků celkem bojí, ale řidiči musí pochopit, že v současné době je bohužel potřeba dělat i nepopulární kroky. Zatím jde však jen o návrh. Závěrečnou zprávu o stavu německého ovzduší vydá EU až koncem března a pak teprve začnou poslanci jednat nad případnou změnou zákona. Ta by mohla v platnost vstoupit až kolem roku 2023, dříve by to být nemělo.
Mezi tím však nejen německé úřady hodlají tlačit jak automobilky, tak samotné motoristy k tomu, aby si kupovali elektromobily nebo alespoň hybridy. A zrovna v Německu to docela funguje, tak jsme zvědaví, kdy se podobná úřední mašinerie plná zákazů přesune k nám. Víte přece, jak se pan ministr dopravy Ťok rád inspiruje zahraničím…