Článek
Německo chce podpořit prodeje elektrických aut a neváhá k tomu použít zajímavé ekonomické prostředky. Podle serveru CNN, který tuto zprávu přinesl, může běžný uživatel dosáhnout na základní dotaci ve výši šesti tisíc eur, což je v přepočtu asi 160 tisíc korun. Upozorňujeme, že dříve šlo o zhruba poloviční částku.

Dotace na pořízení elektrického vozu se v Německu zdvojnásobila
Podmínkou je pořízení elektrického vozu do ceny 40 tisíc eur, tedy do cirka milionu korun, takže na dotovaný nákup pro mnohé vysněné Tesly Modelu S zapomeňte.

Chtěli byste dotovanou Teslu Model S? Máte smůlu. Na ni a jiné drahé elektromobily se příspěvek nevztahuje
Nicméně pokud se do hry přidá ještě výrobce, může se celková výše příspěvku dostat až na hranici devíti tisíc eur, což dělá v přepočtu asi 240 tisíc korun. A to už je celkem slušná sleva na pořízení cenově dostupných modelů, jakými jsou například Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault Zoe, Hyundai Kona Electric, Škoda CITIGOe iV nebo třeba Nissan Leaf či Volkswagen ID.3.

Díky dotacím však koupíte levněji třeba Škodu CITIGOe iV
Poslední zmiňovaný má teď trochu problémy se softwarem, takže až ve Wolfsburgu vše vyřeší, budou zástupci koncernu jistě rádi, když jim vláda půjde na ruku a jejich masový elektrovůz pomůže prodávat. Přece jen ID.3 působí celkově stroze a orientační cena okolo 800 tisíc korun také není moc lákavá.
Komplexní balíček na celkové nastartování ekonomiky a prodeje elektrických automobilů bude stát 130 miliard eur. Peníze mají pomoci ve vývoji ekologických vozidel a na každou benzinku dostat nabíjecí stanici. Ke všemu ještě přitakává snížení DPH z 19 % na 16 %.

Vláda chce také postavit na každé benzince nabíječky pro elektromobily
Podobnou cestou se vydala i Francie nebo Velké Británie. Na ostrovním království si nákupem elektromobilu polepšíte o šest tisíc liber (180 tisíc), koupí plug-in hybridu ušetříte tři tisíce liber (90 tisíc). Tak co, jste připraveni na novou éru elektrické mobility?