Hlavní obsah

Německem se proženou veterány, k vidění budou i škodovky

Foto: Škoda Auto

Z Brém odstartovala do závodu i dvoudveřová Škoda 1100 MBX de Luxe

Ve čtvrtek v jednu hodinu po poledni odstartoval v severoněmeckých Brémách další ročník rallye veteránů Hamburg-Berlin-Klassik. Třídenní jízda kolem severního Německa vede po malebných trasách a k vidění bude na trati hned pět vozů značky Škoda z let 1937 až 1976.

Článek

Rallye Hamburg-Berlin-Klassik je pro svou půvabnou trať v severní části země našich sousedů považována za jednu z nejhezčích veteránských akcí vůbec. V letošním roce vede trasa soutěže z Brém podél pobřeží Severního moře, Východním Frískem a přes Lüneburské vřesoviště do Hamburku. Do cíle by měly první vozy dorazit v sobotu po 15. hodině.

Na startu v Brémách se představilo hned pět škodovek. K vůbec nejstarším patří Popular Roadster z roku 1937. Bílý dvoumístný otevřený vůz s motorem o výkonu 22 koňských sil bude řídit Matthias Kahle, nejúspěšnější jezdec v historii mistrovství Německa v rallye.

Poválečnou produkci mladoboleslavské automobilky budou reprezentovat hned dva oblíbené vozy Škoda Felicia – tyrkysový exemplář z roku 1961 pohání čtyřválcový motor o objemu 1089 kubických centimetrů a výkonu 50 koní, zatímco silnější Felicia Super disponuje objemem 1221 cm3 a výkonem 55 koní.

Foto: Škoda Auto

Tato Škoda Felicia z roku 1961 pochází ze sbírek Škoda Muzea

Podobně kultovním vozem na startu závodu je 1100 MBX de Luxe z roku 1969: „Dvoudveřový sedan s velkoryse prosklenou karoserií s absencí horních částí středních sloupků má mimořádně vzdušný interiér. Vzhledem k produkci pouhých 1114 exemplářů v případě dynamičtější verze s motorem 1,1 litru jde o opravdu raritní automobil,” popisují vůz zástupci výrobce.

Severoněmecké veteránské rallye se zúčastní také legendární kupé 130 RS z roku 1976, které dostalo přezdívku „Porsche východu” a je považováno za nejúspěšnější soutěžní a okruhový vůz tehdejšího socialistického bloku. Mezi jeho největší triumfy patří titul v hodnocení značek v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981 a první dvě místa v Rallye Monte Carlo 1977 ve třídě třináctistovek.

Načítám