Článek
Rallye Hamburg-Berlin-Klassik je pro svou půvabnou trať v severní části země našich sousedů považována za jednu z nejhezčích veteránských akcí vůbec. V letošním roce vede trasa soutěže z Brém podél pobřeží Severního moře, Východním Frískem a přes Lüneburské vřesoviště do Hamburku. Do cíle by měly první vozy dorazit v sobotu po 15. hodině.
Na startu v Brémách se představilo hned pět škodovek. K vůbec nejstarším patří Popular Roadster z roku 1937. Bílý dvoumístný otevřený vůz s motorem o výkonu 22 koňských sil bude řídit Matthias Kahle, nejúspěšnější jezdec v historii mistrovství Německa v rallye.
Poválečnou produkci mladoboleslavské automobilky budou reprezentovat hned dva oblíbené vozy Škoda Felicia – tyrkysový exemplář z roku 1961 pohání čtyřválcový motor o objemu 1089 kubických centimetrů a výkonu 50 koní, zatímco silnější Felicia Super disponuje objemem 1221 cm3 a výkonem 55 koní.
Podobně kultovním vozem na startu závodu je 1100 MBX de Luxe z roku 1969: „Dvoudveřový sedan s velkoryse prosklenou karoserií s absencí horních částí středních sloupků má mimořádně vzdušný interiér. Vzhledem k produkci pouhých 1114 exemplářů v případě dynamičtější verze s motorem 1,1 litru jde o opravdu raritní automobil,” popisují vůz zástupci výrobce.
Severoněmecké veteránské rallye se zúčastní také legendární kupé 130 RS z roku 1976, které dostalo přezdívku „Porsche východu” a je považováno za nejúspěšnější soutěžní a okruhový vůz tehdejšího socialistického bloku. Mezi jeho největší triumfy patří titul v hodnocení značek v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981 a první dvě místa v Rallye Monte Carlo 1977 ve třídě třináctistovek.