Hlavní obsah

Němci upravili Aston Martin Vantage. Výkonem dohání DBS

Foto: Wheelsandmore

Upravený Aston Martin Vantage

Německý tuning prošel za posledních pár let velkým vývojem. Od zbytečných designových kudrlinek se posunul k parádním výkonnostním úpravám s trochou jemného designu. Dobrým důkazem toho je společnost Wheelsandmore, jejíž verze Astonu Martin Vantage je našlapaná výkonem a k tomu vypadá prostě fantasticky!

Článek

Je to pár dnů, co jsme vás informovali o tom, že pro nový film o Jamesi Bondovi je vybráno také nové auto. Zapomeňte však na auta osazená parádními agregáty, která upravoval ikonický Q. James Bond nám tak trochu zezelená a v novém filmu usedne za volant elektromobilu. Bude jím Aston Martin Rapide E, tedy supermoderní vůz tradiční značky Jamese Bonda. Někteří to označují jako degradaci slavného agenta s povolením zabíjet, jiní to vnímají jako nutný vývoj, který prostě nezastavíme. Ostatně, co se tohoto filmu týče, James Bond projde dalšími velkými změnami. Hollywoodské studio teď totiž začne natáčet poslední film s agentem 007, kde si tuto roli zahraje Daniel Craig. A mluví se o tom, že novým agentem britské vlády může být do budoucna žena nebo herec tmavé pleti. Tak uvidíme, jak to tedy nakonec dopadne.

Ale zpět k Astonu Martin Vantage. Přezdívá se mu Baby Aston, ale to neznamená, že by snad tohle auto bylo nudné nebo nedostatečně výkonné. Standardně se o jeho pohon stará V8 z dílny Mercedesu AMG. Ve hře je objem 4 litry, výkon 510 koní a točivý moment 685 Nm. A to rozhodně nejsou hodnoty určené pro slečinky! Ovšem, když se na tohle vrhne německý úpravce Wheelsandmore, výsledek může být mnohem zajímavější.

A také, že je! Vzhledem k tomu, že tato německá firma má právě s Mercedesy AMG letité zkušenosti, nebyl pro ně žádný velký problém upravit tuhle britskou hračku. Aby ukázali, že ví, co dělají, sáhli nejen po upgradu map řídicí jednotky, ale také po novém výfukovém potrubí, montáži větších turbodmychadel a nových katalyzátorech. Zní to jednoduše, ale faktem je, že tímto je srdce Astonu vlastně úplně nové. A výsledek? Výkon 680 koní a točivý moment 820 Nm. A to už rozhodně není Baby…

Vždyť podobnými hodnotami se může chlubit pro některé mnohem zajímavější DBS! Ovšem Němci neskončili jen u úpravy výkonu. Mimochodem, díky němu je Vantage schopné zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 330 km/h. Wheelsandmore k tomu přidali ještě moc dobře vyhlížející kola, a to v rozměru 21 nebo 22 palců. Záleží jen na tom, co preferuje zákazník. Každá jsou trochu jiná, ale obě sady nás zaujaly. Tak co myslíte, dá se tahle potvora ještě označit jako Baby Aston? Nezapomínejme ale, že baby nebude sedět v koutě, což pro tento upravený Aston platí dvojnásob.

Související témata:
Načítám