Článek
BMW X7 je, a buďme k sobě upřímní, více méně jen pro movitější klientelu, která z nějakého důvodu vyžaduje šest nebo sedm míst k sezení a vůz prémiové třídy. Byť s primárním obchodním zacílením na Spojené státy americké se masivní SUV s ledvinkami o velikosti hrošice XXXL začalo nabízet také v Evropě.
A až nyní, tedy v roce 2021, zahájila kanadská společnost INKAS prodej plně pancéřované verze, vhodné například pro důležité diplomaty, vysoce postavené politiky, úspěšné obchodníky nebo zkrátka pro lidi, které potřebujete dostat z bodu A do bodu B živé.
Tomu odpovídá základní výbava zahrnující kupříkladu kompletní balistickou ochranu prostoru pro posádku, řídicí jednotky vozu a baterie. Dále se můžete těšit na zesílené odpružení, neprůstřelná skla, posílené dveřní panty i nosné prvky karoserie, a rovněž na odolné pneumatiky typu runflat.
Přiložené oficiální fotografie odhalí, že šikovní inženýři mysleli během vývoje skutečně na všechno. Upravená je jak těsnění kolem dveří nebo oken, tak třeba samotný zavazadlový prostor, disponující navíc bytelnou přepážkou a malým průhledovým okénkem.
Volitelně lze auto vylepšit dodatečným pancéřováním, přepracovanou brzdovou soustavou, samohasící technologií, vnitřním interkomem, systémem nouzového osvětlení, nočním viděním, obranou kouřovou clonou, filtrací vzduchu či třeba speciálními disky do velmi náročných podmínek.
Pod kapotou standardní varianty pracuje přeplňovaný benzinový řadový šestiválec o výkonu 340 koní, nicméně na přání lze zocelené BMW X7 vybavit dvakrát foukaným zážehovým vidlicovým osmiválcem, naladěným na 530, respektive až na 621 koňských sil. Řazení pak vždy obstarává automatický osmikvalt, posílající vyprodukovaný točivý moment na všechna čtyři kola.
Vnitřní výbava je klasika BMW, takže serepetičky, kamery, kůže, lasery, masáže, klimatizace, konektivita, adaptivní tempomat, asistenti – no však to znáte z našich testů bavoráků.
Zástupci firmy INKAS tvrdí, že jde o svého druhu první pancéřované BMW X7 na světě, které díky balistické ochraně šestého stupně (CEN 1063 BR6) zaručí odolnost proti projektilům ráže 7,62 mm a explozi dvou ručních granátů typu DM51 naráz.
Model | BMW X7 | Pohon | 4x4 |
Karoserie | SUV | Délka | 5 163 mm |
Balistická ochrana | BR 6 | Šířka | 1 998 mm |
Motor | 3.0 l R6 nebo 4.4 l V8 | Výška | 1 805 mm |
Výkon R6 | 340 k | Rozvor | 3 103 mm |
Výkon V8 | 530/621 k | Míst k sezení | 6 až 7 |
Palivo | benzin | Objem palivové nádrže | 83 l |
Vzhledem k tomu, že tito Kanaďané mají v portfoliu nespočet obrněných sedanů, SUV, limuzín, dodávek nebo různých speciálů, tak není s podivem, že do rodiny odolných motoristů přibyl ještě největší model mnichovské značky BMW.
A cena? Obyčejně se o ní nemluví, protože na takový vůz buď máte finance, takže vás částka nezajímá, anebo nemáte, a to zase nejste zajímaví vy pro úpravce.
Ze zkušeností s minulými přestavbami víme, že pouhé pancéřování stojí v přepočtu asi 2,8 milionu korun. Když zohledníme zámořskou základní cenu vozidla činící 1,6 milionu korun, respektive 2,13 milionu korun za V8, zjistíme, že tahle neprůstřelná legrace bude stát těžce přes čtyři miliony, a to se pořád bavíme o naprostém základu.
Pokud si totiž fakt hodně navymýšlíte, může konečná faktura hravě přešvihnout cifru 20 milionů korun. Ale víte jak, papírovými bankovkami střely nezastavíte, kvalitním pancířem však ano…