Článek
Předchozí díly našeho seriálu vás seznámily s mnoha nomády, kteří opustili svoji komfortní zónu a vyrazili do nejrůznějších koutů světa v autě nebo na motorce. A že nešlo o malé projekty, dokazuje i několik cest kolem světa nebo návštěva Černobylu na pionýrech.
V dalším pokračování se můžete těšit na legendární Volkswagen Beetle, manžele se starou Škodovkou a dobrodruhy v polském Fiatu.
Škodověnka Barča
Jana (finanční sektor) a Daniel (IT) Urbanovi si cení svého manželství také proto, že se na sebe mohou 100% spolehnout, což je při cestování velmi podstatné. Neméně důležitým členem jejich výprav je Škoda 100 pojmenovaná Barča, která má v rodném listě rok narození 1969 a od dobrodruhů pár drobných úprav.

První probuzení v Mongolsku
Manželé navštívili od roku 2016 dva světadíly a s celkovým nájezdem skoro 80 tisíc kilometrů projeli mnoho zemí. Nejvýše bylo naše trio v nadmořské výšce 4 500 metrů v Tádžikistánu a nejníže 200 metrů pod hladinou moře v tunelu v Norsku.

Podpisy lidí, kteří pomáhají dobročinné nadaci
Dále česká Škodovka projela Slovensko, Ukrajinu, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Írán, Turkmenistán, Uzbekistán, Kazachstán, Kyrgyzstán, Tádžikistán, Mongolsko, Rusko, Estonsko, Lotyšsko, Litvu, Polsko, Německo, Dánsko, Švédsko, Finsko, Norsko, Faerské ostrovy, Island a část Afghánistánu i Číny. Pokud jste pozorně četli, tak dobrodruzi vynechali Chorvatsko, tam se prý nikdy nevypraví.

Cestou i necestou na Islandu
Dan s Janou začali cestovat proto, aby poznali sami sebe. V cestování nakonec našli smysl života. Na svých poutích se věnují také humanitární pomoci a každoročně vozí peníze vybrané z dobročinné sbírky do ukrajinské školy pro chudé děti a na polikliniku pro seniory. Do těchto míst přivezli více než 200 tisíc korun.

David a Goliáš na Islandu
Mezi nejsilnější zážitky počítají cestovatelé okradení na Ukrajině o kamery, foťáky, počítače a pevné disky. To samozřejmě k dobré náladě moc nepřidalo, nicméně samotní policisté prý Dana i Janu dokázali uklidnit a rozveselit. Silné emoce také proudily v žilách obou nomádů při návratu do Česka po 62 dnech cestování.

Snímek zachycený cestou domů do Strašína
V polovině ledna letošního roku vyšla aktérům projektu Škoda 100 na cestách kniha nazvaná „Velká cesta kilem za Čingischánem“, která je právě o cestě do Mongolska a jejíž výtěžek poputuje na dobročinné účely. Oba cestovatelé v současné době přednáší a na podzim letošního roku se objeví také v jedné celostátní televizi.

Barča jede podél opevnění starobylého města Sauran v Kazachstánu
Začátkem května opět vyrazí na charitativní cestu a 4. června 2020 odstartují rallye Strašín-Paříž-Dakar, takže by rádi navštívili 15 zemí v Evropě i Africe. Barča však dostane bratříčka a bude to prý velké překvapení! Pro více informací doporučujeme sledovat facebookovou stránku Škoda 100 na cestách.
Broukem světem
Michal Kolařík (41) rád cestuje a poznává nová zajímavá místa, ovšem ke svým dobrodružstvím používá netradiční dopravní prostředek. Jde o Volkswagen Beetle z roku 1973 s motorem o objemu 1,6 litru, kterého Michal vlastní už 18 let. Auto majitele nikdy nenechalo na holičkách, prý dolévá jen benzin a olej.

Pohled na horský hřeben u města Akureyri
Brouk se už podíval do většiny zemí Evropy, na Island, Ukrajinu nebo do Moldávie. Michal Kolařík cestuje proto, že je to pro něj relaxace a zároveň dobrodružství, takže si odpočine. Vždy se mu prý potvrdí názor, že cestování je droga, které se nelze zbavit.

Brouk v Moskvě před Chrámem Vasila Blaženého
Zážitků má milovník veteránů nepočítaně, nicméně největší štěstí vidí v možnosti potkat hodné a milé lidi. Volkswagen Beetle sice teď odpočívá v garáži, protože má Michal rodinu a nemůže tolik cestovat, nicméně nechává všemu tak nějak volný průběh.

Momentka ze zamrzlých cest po Islandu
Dobrodruzi v Maluchu
Jiří Horák je elektrooptický technik ve výrobě automobilového osvětlení. Spolu se svým kolegou Jaromírem Hublarem se vydal z Česka přes Polsko, Slovensko, Rakousko a Německo v malém Fiatu 126 a po téhle zkušenosti ho cestování v malém polském stroji naprosto pohltilo.

Auto pomáhaly zdobit děti ze základní školy
Abyste byli v obraze, autíčko má dvouválcový vzduchem chlazený motor o objemu 0,65 litru, výkon 23 koní, průměrně jede rychlostí 40 kilometrů za hodinu a do kopce ještě méně.

Pobřeží pod městem Menton ve Francii
Maluch z roku 1977 prošel v roce 2019 částečnou rekonstrukcí a vyrazil s posádkou Jiří Horák + Babora Dvořáčková na dlouhý výlet. Vozítko tak projelo Alpy, Benátky, Pyreneje, Saint-Tropez, Gibraltar, Andorru, Portugalsko, Maroko, ale i Vysoký Atlas. Podle Jiřího Horáka však nejde ani moc plánovat, když jedete podle papírové mapy, a ani netušíte, kde budete spát.

Třípatrové vodopády Ouzoud v Maroku
Na svých cestách dobrodruzi spali v házecím stanu (na parkovišti), ale i na pláži, vedle vodopádu nebo u cesty, kde je občas budili lokální policisté.

Průsmyk Furka Pass ve Švýcarsku
Nezapomenutelné a nejnáročnější bylo prý putování z marockého města Marrákeš na Saharu, kde se oba projeli na velbloudech a spali v poušti. Cesta byla dlouhá 650 kilometrů a zabrala 15 hodin, přičemž venkovní teploty dosahovaly 47 stupňů Celsia. Nutno dodat, že Fiat 126 neměl žádnou klimatizaci.

Opuštěný hotel s bazénem ve Španělsku
Výletníci se na cestách zdrželi celkem šest týdnů, projeli 12 států a ujeli 11 366 krásných kilometrů. Putování nadšenců najdete na jejich facebookové stránce Maluch tour nebo na Instagramu.

Filmaři milovaný Ait Ben Haddou v Maroku
Jirka s Barčou mají však boty toulavé, takže v létě vyrazí na Balkán, chtějí vidět Albánii, Makedonii, Černou Horu a pak ladně přejet do Řecka. Plány jsou však velkolepé, proto zahrnují i další státy Evropy a nejen to. My dobrodruhům držíme palce a těšíme se na další zážitky.
Zaujali vás čeští dobrodruzi, kteří křižují svět a žijí kočovným životem? Těšte se na další pokračování našeho seriálu o motorizovaných nomádech, kde si představíme další odvážlivce, kteří ujeli šedi běžného života automobilem nebo na motocyklu.