Hlavní obsah

Nejzajímavější motorizovaní nomádi s českými kořeny (3. díl)

Foto: Bigtrip.cz

Dva dobrodruzi objeli svět ve škodovce, šílené, že?

Kočovníci neboli nomádi milují cestování a objevování neznámých míst. Neuvěřitelné zážitky nebo divoké příhody je rozhodně nemíjí a rádi se o ně podělí. Máme pro vás další díl seriálu o motorizovaných nomádech s českými kořeny. Tentokrát se něco dozvíte o lidech, kteří objevovali svět ve škodovce, dále o odvážném motorkáři, který se toulal na Sibiři, a o vášnivém motoristovi, co s malým fordem navštívil různé řidičské grály.

Článek

Ve druhém díle jste se mohli dočíst o nomádce, která jezdí starou Toyotou a navštívila přes 60 zemí, případně o páru, co dal konzumní život stranou a vydal se v dodávce poznávat svět. Dobrodružnou trojici uzavřelo duo cestovatelů, kteří vlastní staré Volvo a zamilovali si Island.

Další díl znovu ukáže magii kočování a představí cestovatele ve škodovce, co objeli svět, odvážného motorkáře s nomádstvím v krvi a vášnivého motoristu, který s kompaktním autem s přezdívkou Modrá blecha navštívil nespočet okruhů a průsmyků.

Velký výlet výletníků

Láďa Bezděk (45 let) a jeho manželka Káťa (32 let) i dcera Maruška (11 měsíců) se považují se normálně nenormální lidi s jednoduchým přístupem k životu. Všichni tři cestují prostě proto, že rádi poznávají nové věci a ochutnávají cizokrajná jídla. Milují svobodu, pestrost a přírodní i kulturní krásy.

Foto: Bigtrip.cz

Ushuaia v Argentině je považováno za nejjižnější město na světě

Aktéři projektu BigTrip.cz projeli už hodně zemí světa – Láďa přes 80, Kateřina přes 60. Nejvýznamnější počin skupiny byl dvouletý výlet kolem světa, kdy expedice zdolala všechny obydlené kontinenty (Afriku, obě Ameriky, Austrálii, Asii a Evropu) a navštívila 50 zemí.

Foto: Bigtrip.cz

Humor nechyběl dobrodruhům ani v Austrálii

Jejich společníkem není nabušený off-road, ale Škoda Octavia Combi druhé generace s pohonem přední nápravy. Model z roku 2012 má atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru a pár úprav, například pancéřování spodku, dvojitou podlahu, zakázkovou matraci. Jde zkrátka o takový mobilní hotel na kolečkách.

Foto: Bigtrip.cz

Čas na odpočinek uprostřed širé bolivijské solné pláně

Největší zážitkem byla pro účastníky zájezdu samotná cesta kolem světa. Láďa, milovník řízení, si nejvíce užíval Austrálii, Argentinu nebo Rusko. O velkém štěstí hovoří při setkání s divokými zvířaty, konkrétně o přežití útoku pumy v Patagonii.

Foto: Bigtrip.cz

Výletníci si prohlíží aktivní vulkán Arenal na Kostarice

S narozením potomka novopečení rodiče přerušili přednášky, ale letos opět začínají cestovat po republice a vyprávět o svém dobrodružství. V plánu je však také jejich vlastní festival a cestovatelská talk show. Cílem těchto projektů je získat finance na nový expediční speciál, který Láďu, Katku a Marušku doveze do míst, kam se tito dobrodruzi ještě nepodívali.

Foto: Bigtrip.cz

Láďa, Kateřina a jejich Škoda Octavia Combi na historické cestě Route 66

Vlkova cesta

Znáte dětskou knížku Honzíkova cesta? Tenhle příběh bychom nazvali Vlkova cesta. Ondřej Vlk (27 let) z jižních Čech totiž už od 18 let brázdí silnice na motorce. Prakticky hned po tom, co dostal řidičské oprávnění, vyrazil na první cestu do Chorvatska. A od té doby jeho nomádská horečka stoupá a stoupá.

Foto: Ondřej Vlk

Ondřej Vlk u jezera Sevan. Jde prý o čisté, ale velmi studené jezero, jelikož leží asi dva tisíce metrů nad mořem

Ondřej projel v Evropě hlavně Alpy, ale nevynechal ani Anglii. V roce 2017 vyrazil na výlet z Česka do Mongolska, který vedl přes Gruzii a Střední Asii. Vloni se dobrodruh hodně motal na Sibiři, v Kyrgyzstánu a Tádžikistánu.

Foto: Ondřej Vlk

Údolí Bartang Valley najdete v Tádžikistánu

Důvodem cestování je láska ke svobodě a fakt, že nemusí řešit nic jiného než jídlo, pití a tankování. Sám říká, že na cestách si užívá života, rád poznává nové kultury a tráví čas s místními, kteří jsou údajně velmi pohostinní.

Foto: Ondřej Vlk

Kaňon Truso ležící v Gruzii nabídne úchvatné pohledy

Mezi nejsilnější Ondrovy zážitky patří 300kilometrová trasa vedoucí skrze zapadlé údolí v Kyrgyzstánu, kde žilo jen pár obyvatel, kolem pobíhali divocí koně, domestikované ovce a všude kolem byla panenská příroda. Tato cesta mu nakonec trvala skoro tři dny, protože všude zastavoval, všechno fotil a měl radost ze života.

Foto: Ondřej Vlk

Takhle vypadalo Ondřejovo ráno na ostrově Olkhon na jezeře Bajkal

Své cesty absolvoval dobrodruh nejprve na Yamaze FZS 600 Fazer, dále osedlával BMW R 1200 GS Adventure a vloni vyrazil se strojem KTM 690 Enduro R, ale po cestě vyměnil mašinu za Yamahu Tenere 660. Momentálně se věnuje přednášení, ale v květnu se chystá dobýt Magadan na Dálném východě. Tak držíme palce!

Foto: Ondřej Vlk

Kvalitní stan je základem pro pohodlné nocování

Jezdec na bleše

Jan Havlát je fotograf, dobrodruh, automobilový konstruktér a momentálně se těší na kariéru otce. Ke svému cestování si nevybral obytnou dodávku, nýbrž malý sportovní automobil Ford Puma, kterému říká Modrá blecha.

Foto: Jan Havlát

Ford Puma na Hungaroringu v Maďarsku

Milovník motorsportu má toulavé boty a baví ho objevovat nová místa, zvláště pak ta, která mají co do činění s automobilovou tématikou. Svými výpravami si dobrodruh prý plní své sny a pak se k nim rád vrací, i když někdy jen ve vzpomínkách.

Foto: Jan Havlát

Říká se, že nejkrásnější pohled na Istanbul je z při západu slunce z Galatské věže

S Pumou už navštívil například legendární Nürburgring – nejznámější německý okruh proslavený pod názvem Zelené peklo, dále projel britský závodní okruh Silverstone, německý Oschersleben, maďarský Hungaroring, okusil zatáčky na Ostrově Man i legendární TT-Tourist Trophy, kde vládne neomezená rychlost. Jistou povinností byl rumunský Transfagarasan, italský průsmyk Stelvio, rakouský Grossglockner, německá Romantische Straße a mnoho dalších tratí i průsmyků.

Foto: Jan Havlát

Rakouský Grossglocker je Mekkou mnoha motoristů, protože si zde užijete cestu ve sportovním autě, ale i s SUV

Honza tvrdí, že každá výprava za hledáním motoristického svatého grálu měla něco do sebe. Mezi nejsilnější zážitky však počítá návštěvu Nürburgringu a odjetí prvního kola, kdy prvotní nervozitu nahradila absolutní automobilová extáze.

Foto: Jan Havlát

Rumunský horský přechod Transfagarasan už sice není nejnovější, ale stojí za návštěvu

Zakladatel projektu PumaTrip by se v budoucnu rád projel ulicemi Monaka, vystoupal na alpský silniční průsmyk Col de I'Iseran (Francie) nebo dojel až na nejsevernější silniční místo na světě, na norský Nordkapp. Na některá místa se Honza dopravuje letecky, sice bez Pumy, ale neochuzen o motoristické zážitky (Turecko, Srí Lanka, Filipíny, Spojené arabské emiráty, USA). Jan Havlát by rád také uspořádal výstavu fotek a o své zážitky se pravidelně dělí na webových stránkách projektu.

Foto: Jan Havlát

Podle místních je malinkatý ostrov Poti Pot jedním z nejkrásnějších míst Filipín, ovšem prý ho nenajdete v žádném průvodci

Zaujali vás čeští dobrodruzi, kteří křižují svět nebo žijí kočovným životem? Připravujeme pro vás čtvrté pokračování populárního seriálu o motorizovaných nomádech, kde si představíme další odvážlivce, kteří ujeli shonu běžného života automobilem, v dodávce nebo na motocyklu.

Načítám