Hlavní obsah

Nejvíc cool závodní cesťák, na který vzpomínáme

Foto: Archiv Garáž.cz

Závody cestovních aut vytvořily kult mnoha skvělým autům. Jedno je nám ale milejší, než všechny ostatní. Je to Volvo 850 Estate, tedy kombík. Protože závodit s kombíkem je vlastně hodně cool, nemyslíte?

Článek

Volvo při práci na novém závodním speciálu pro britské mistrovství cestovních aut oslovilo firmu Tom Walkinshaw Racing. Hotové auto se představilo v roce 1994. Volvo vycházelo z připravované nejsilnější verze 850 Estate T5-R s pětiválcovým turbomotorem 2,3 litru. Závodní verze ale dostala atmosférický dvoulitrový pětiválec s výkonem 284 koní. Ten byl propojen s šestistupňovou sekvencí X-Trac. Na stovce byla tahle briketa za 7,4 sekundy a spoléhala jen na pohon předních kol. Kola dodávala firma OZ, pneumatiky zase Dunlop. O zastavení se staral systém od firmy Brembo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Poprvé přivezla automobilka závodní kombíky na jihoanglický okruh v Thruxtonu na první závod sezóny 1994. Za volanty se posadili Švéd Rickard Rydell a Nizozemec Jan Lammers. Bojovali statečně, ale na lepší, než páté místo, to nikdy nestačilo. Získali jej konkrétně v Oulton Parku a na Brands Hatch. Výsledkem tak bylo celkově 14. a 15. místo na konci sezóny. Další rok se ale změnila pravidla a kombi už na startovním roštu stát nesmělo. Volvo postavilo sedan, který nakonec získal víc úspěchů. Kombík mám ale stejně radši a určitě nejsem sám.

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám