Článek
Aukční společnost BH Auctions měla v nabídce 50 exkluzivních vozů, kterých dnes po světě jezdí jen hrstka. Vybrali jsme z nich pro vás deset nejlepších kousků! A co víc: některé z nich se letos v lednu nevydražily, takže budou znovu k mání při aukci v dubnu...
Ferrari Testarossa v úpravě Koenig (1987)
Koenig byla německá tuningová firma, která působila hlavně v 80. letech a její specialitou byla výstřednost. Takové Mansory minulosti. Tato „královská“ Testarossa má kromě brutálního bodykitu také výkon zvýšený na celých 800 koní.
Porsche 911 R (2016)
Tento vůz asi nemusíme představovat – nejryzejší řidičská 911 generace 991, po které se jen zaprášilo. Spousta lidí ji však bohužel koupila jen proto, aby ji potom se ziskem prodali. Třeba jako tenhle kousek (sériové číslo 181/991). Je dovezený přímo z Německa a dosud nebyl přihlášený. Někomu teď ale udělá velkou radost...
Nissan Skyline 2000 GT-R gen. KPGC110 (1973)
Víte, jaká generace bájného Nissanu Skyline je vůbec nejvzácnější? Původní Godzilla generace R32? Nebo snad Hakosuka, zakladatel rodu GT-R? Ale kdeže, nejvzácnější je druhá generace Skylinu GT-R, která kvůli ropné krizi v 70. letech vznikla v pouhopouhých 197 kusech! A tohle je jeden ze sedmi červených.
Mercedes-Benz 300 SL Gullwing AMG (1955)
Ne, nejde o překlep. AMG před pár lety přestavělo 11 kusů bájného 300 SL Gullwing s „racčími“ dveřmi na modernější specifikaci. Pod kapotou jim duní 6,0 V8 (M119) spojený s čtyřstupňovým automatem. S pravostranným řízením vznikly pouze dva kusy, jedním z nich je právě tento...
Nissan Skyline 2000 GT-R gen. KPGC10 (1972)
Tohle je skutečná legenda, původní GT-R zvané Hakosuka („hako“ znamená japonsky „krabice“, „suka“ je zkráceně „skyline“, čili horizont). Nádherná klasika. Plnou renovací prošla před 10 lety a pořád je ve skvělém stavu. Má i tovární chladič oleje pro případ, že by majitel hodlal navštívit třeba závodní okruh, k čemuž nádherně točivý a zvučný atmosférický dvoulitr přímo vybízí.
Mazda Cosmo (1969)
Pořádně si prohlédněte tuhle bílou krásku. Ve své době hrálo Cosmo roli jakéhosi „haló“ modelu. Šlo o velké osvěžení nabídky a první sportovní auto značky, které použilo Wankelův rotační motor. A úspěšně, Mazda Cosmo se vyráběla až do roku 1996.
BMW 320 ST (1995)
Tohle auto je kus závodní historie. Jde o celkového vítěze čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu z roku 1995 a taky celkového vítěze stejně dlouhého vytrvalostního závodu ve Spa z let 1996 a 1997. Hodnotu auta podporuje i fakt, že během své závodní historie neprodělalo žádnou vážnou kolizi.
HKS TF Kamikaze Super Sonic (2008)
Základem tohoto monstra je Nissan GT-R generace R35, jenže s původním autem má po úpravách HKS jen velmi málo společného. Není divu, že ho překřtili na Kamikaze Super Sonic. Motor VR38DETT, terminátor mezi motory, je tu převrtán na objem 4,1 litru a díky rozsáhlým úpravám vyhnali v HKS Technical Factory jeho výkon až na 1 000 koní! Aby taková síla neroztrhala převodovku na kusy, musela být výrazně zesílena a diferenciály dokonce dostaly vlastní chladiče. Jen těžko přehlédnutelné aerodynamické úpravy navrhla na zakázku firma Varis. Výsledkem úprav je ultimativní okruhová zbraň, jejíž schopnosti dokazuje rekord pro auta na radiálních pneumatikách z okruhu Fuji Speedway.
Mitsubishi Galant GTO MR
Další sedmdesátková japonská klasika se zrcátky uchycenými na blatnících. A také další extrémní rarita, byť jde o jedno z těch levnějších aut – Galantů ve verzi GTO se dochovalo jen pár. Navíc jde o jediný Galant GTO s rozvodem DOHC. Z téhle perspektivy je vážně za hubičku...
Prince Skyline Sport (1964)
Díváte se na praotce Nissanu Skyline. Firma Prince Motor Company se totiž v roce 1967 spojila s Nissanem. Model Skyline Sport se poprvé představil na turínském autosalonu v roce 1960 a Italové dokonce navrhli karoserii – autorem není nikdo menší než známý italský designér Michelotti (Ferrari 166 nebo 250, Maserati A6G/54, Alpine A110, Triumph GT6 a mnoho dalších). Zajímavé je, že téměř celá karoserie je sestavena ručně, šasi pak Skyline sdílel se sedanem Gloria. Údajně vzniklo jen něco kolem 35 kupátek, kabrioletů pak jen 25. Tento konkrétní kus se dokonce v roce 2009 zúčastnil prestižní Přehlídky elegance ve Villa d’Este.
Pokud jste někdy přemýšleli, jak vypadá automobilové nebe, tato hvězdná sestava má k němu podle nás hodně blízko. Japonská automobilová kultura je prostě úchvatná. Určitě byste si vybrali, že?