Článek
Ano, budete namítat, že Audi v roce 1989 americký šampionát cestovních vozů nevyhrálo. Na vítězství ale nedosáhlo jen proto, že se neúčastnilo prvních dvou závodů. Jak na videu vypráví Hans-Joachim Stuck, vývoj se natáhl, protože Audi chtělo vyrobit něco výjimečného, co by v Americe pomohlo nakopnout klesající prodeje a právě model 90 quattro IMSA GTO to měl zařídit. Automobil vycházel ze sériové verze Audi 90 generace B3, i když s ní měl pramálo společného.
Základem vozu byl trubkový rám, na který byla posazena karoserie s výrazně rozšířenou siluetou modelu 90. Nad přední nápravou byl umístěn tradiční přeplňovaný pětiválec o objemu 2,2 litru, ze kterého inženýři ze závodního oddělení dokázali dostat až 720 koní! Základ motoru pocházel z S1 quattro, která byla postavena pro závody do vrchu Pikes Peak. Výkon šel skrze šestistupňovou převodovku na všechny kola. Jak říká Stuck, nejtěžším úkolem bylo nalézt správné vyvážení auta, aby nápor výkonu vydržely pneumatiky a zároveň mít briskní odezvu plynového pedálu.
S tím pomohl Walter Röhrl, který měl zkušenosti z rally, kde sedlal bestiální Audi S1 quattro skupiny B. Z tohoto auta byl také použit systém ALS, který roztáčel turbo už od nulových otáček a nabízel tak výkon ihned po sešlápnutí plynu. Walter pomohl se správným nastavením diferenciálů a rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu. Výsledkem bylo šílené auto, které po sešlápnutí plynu působilo dojmem, jakoby vás někdo vystřelil prakem. Audi 90 quattro IMSA GTO bylo také lehce rozpoznatelné, protože přeplňovaný pětiválec měl charakteristický svist turba, který šlo mezi atmosférickými mnohoválci jednoduše rozeznat.