Článek
Když jsem naposledy řídil Continental, vzpomněl jsem si hned, jaké to bylo, když jsem řídil patnáctimetrovou motorovou jachtu. Reakce byly obdobné. A tím myslím lidí v přístavu i samotné techniky. Ti první závistivě koukali a s autem jsem musel rozvláčně a všechno vymýšlet dopředu.
Bentley Continental GT byl sice skvělý na otevřené silnici, ale pošlete ho na úzkou okresku a rychle vypadne z tempa. Je jak velký neohrabaný boxer těžké váhy v souboji s hbitým mladým thaiboxerem. Trpěl setrvačností a nedotáčivostí, jeho dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 6,0 l měl sice pořádnou sílu, ale neuměl ji využít.
Teď je prý všechno jinak. A Bentley dokonce tvrdí, že jeho nejnovější GT Speed je nejschopnější Bentley všech dob! Odvážně tvrzení!
Začněme motorem. Ten posílil na 650 koní, což znamená zrychlení na stovku za 3,5 s a maximální rychlost se vyšplhala o dva kilometry (to není překlep) na 335 km/h. Jenže Bentley tvrdí, že v tomhle případě to není o výkonu. Dvouspojková převodovka totiž ve sportovním režimu drží otáčky, řadí okamžitě a hlavně řadí dvakrát rychleji než sériová skříň. Pohonné ústrojí je prý jako břitva.
To hlavní novinkou je ale řízení zadních kol a elektronický diferenciál e-diff. Řízení všech čtyř kol není nic nového a dokonce i Bentley ho už používá u modelu Flying Spur , aby luxusní sedan lépe zatáčel a působil obratněji. Zde se využívá k tomu, aby byl Speed agilnější na úzkých a klikatých silnicích, kdy se zadní kola natáčí opačným směrem než ta přední. A při vyšších rychlostech na dálnici se pak všechna čtyři kola nasměrují stejným směrem aby se zlepšila stabilita, například při změně jízdního pruhu.
Podle Bentley je systém „výrazně aktivnější“ než u sedanu Flying Spur. Tvrdí taky, že nový hardware diferenciálu zlepšuje zatáčení a po vypnutí ESC umožňuje řidiči „řídit plynem, aby vůz snadno a progresivně měnil úhly vybočení“. Jinými slovy, aby pořádně jezdil smykem.
Celou tuhle zábavu pak krotí nová sada karbon-keramických brzdových kotoučů, které ušetří 35 kg neodpružené hmoty a svírají je třmeny s těžko uvěřitelnými 10 pístky!
Continental Speed GT budete mít na první pohled problém poznat. Tmavší mřížka chladiče a nárazníku, jemně přepracované prahy, odznak Speed na každém blatníku a sada 22palcových kol, to snadno přehlédnete. A ani uvnitř to není o moc jiné, vyjma kůže prošívané diamantovým vzorem, karbonu, alcantary a pár nápisů Speed.
To vše za 8,5 milionu? No... Kdo z vás si ho koupí?