Článek
Čím víc písmenek, tím víc koní. Alespoň to platí u Vauxhall VXR8 GTS-R, což je vůbec poslední a také nejrychlejší Holden, který se kdy podívá k britským břehům. Pod kapotou má nádherných 591 koní z amerického osmiválce LSA o objemu 6,2 litru. Zbytek už zajistí kompresor, který vystřelil GTS-R k šesti stovkám koní a 740 N.m. Oproti "standardnímu" GTS jde o nárust o nějakých dvacet koní. Přidanou hodnotou jsou samozřejmě i lepší brzdy (šestipístky, 410 milimetrů) a chytřejší samosvor.
VXR8 je samozřejmě zadokolka a vedle další novinky na stánku Vauxhallu, nové Insignie s pohonem všech čtyř kol a dvoulitrem o výkonu 290 koní (nejsilnější verze), vypadá tenhle Australan jako z jiného světa. Bohužel také ze světa, za kterým se pomalu zavírají dveře. I proto by neměli sběratelé cenných kousků váhat. Do Anglie se totiž podívá jen patnáct aut a dost možná budou rozprodána dřív, než se vůbec představí na Goodwoodu. Z kapsy ovšem budou muset zájemci vytáhnout 74 tisíc liber, což rozhodně není malá částka. Navíc se ani nebudou moci konejšit tím, že mají nejrychlejší Holden vůbec. VXR8 GTS-R pravděpodobně zůstane nejrychlejším a nejsilnějším Vauxhallem, ale pro sebe si Australani schovali model W1 (viz oranžový vůz na obrázku), který má pod kapotou kompresorem foukaný osmiválec z Corvette ZR-1. Ten dává krásných 645 koní, takže byste si k němu měli koupit hodně zadních pneumatik. Budou potřeba.