Článek
Jmenuje se Super Sport 300+ a jak je zřejmé z fotografií, bude mít stejnou karoserii jako auto, se kterým Andy Wallace před pár dny pokořil bájnou hranici a vrátil Bugatti označení nejrychlejšího auta na světě. Bude mít i stejný motor, tedy osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1 600 koní, kterému v Bugatti říkají důvěrně Thor. A stejná bude i převodovka s delším stálým převodem, aby se auto mohlo rozjet až k hranici 500 km/h. Když to teď píšu, uvědomuji si, jak přitom nevěřícně kroutím hlavou…
Nicméně produkční auto nebude mít místo sedadla spolujezdce celou hromadu měřicích a nahrávacích zařízení, ale pohodlnou sportovní sedačku s vyhříváním i ventilací. Nebude mít ani ochrannou klec proti převrácení a jeho světlá výška bude stejná jako u standardního Chironu, aby se dalo auto používat na normálních silnicích.
A teď to nejdůležitější… Chiron Super Sport 300+ bude mít elektronický omezovač rychlosti! V Bugatti evidentně nechtějí, aby se jejich zákazníci pouštěli do vysokorychlostního dobrodružství pokaždé, kdy se jim zamane. Není prý zatím stanoveno, na kolik bude maximální rychlost omezena, a tak můžeme jen zmínit, že standardní provedení Chironu nemůže jet rychleji než 420 km/h.
Nicméně pozor! Podle zákulisních zpráv bude Bugatti nabízet speciální program, v rámci kterého do auta budou schopni klec dodatečně namontovat a vypojit omezovač! A nebude to nikde jinde než na speciální testovací dráze Ehra-Lessien, kde padl i rekord. Ale jak jste si už na Garáži mohli přečíst, abyste jeli 490 km/h, potřebujete nejen těžkou pravou nohu, ale taky spoustu odvahy a nějaké ty řidičské zkušenosti.
Stejně jako rekordní vůz, tak i kolekce třiceti vyrobených Super Sport 300+ bude primárně v černé barvě s oranžovými pruhy, ale podle Bugatti se i tady nabízí prostor pro individualizaci. Hm, jaké provedení byste zvolili vy?
No a nakonec to nejdůležitější, tedy cena. Podle informací britských médií by to mělo být 4,2 milionu liber, tedy cca 125 milionů korun. Upřímně jsme čekali, že to bude ještě o kus víc, protože Bugatti si všechno nechává pořádně zaplatit a základní cena Chironu je cca 68 milionů. Je to snad proto, že Bugatti tuší, že mu rekord nejrychlejšího auta dlouho nezůstane? Christian Koenigsegg totiž automobilce Bugatti pogratuloval a dodal, ať si těch svých pět minut slávy užívají, protože jeho Jesko bude ještě rychlejší…