Článek
Klub jachtařů
Automobilka Lexus není jen producentem prémiových japonských aut, ale v portfoliu má i luxusní jachtu zkrášlenou elitními dělníky zvanými Takumi. Honosným kompaktním křižníkem je model LY 650. Téměř dvacet metrů dlouhá loď nabídne tři salonky, tři toalety a postele pro šest lidí. Plavidlo pohání přeplňovaný vznětový řadový šestiválec s objemem 12,8 litru Volvo Penta IPS 1200 nebo volitelný (silnější) IPS 1350 a nádrž pojme až 3 785 litrů paliva. Zástupci značky potvrdili, že jachta vznikla na základě pozitivní reakce veřejnosti po představení konceptu Lexus Sport Yacht. Luxusní divize Toyoty se tak přidala do klubu jachtařů k automobilkám Porsche, Bugatti a Aston Martin.
Milionáři s Hondou
Myslíte si, že Honda vyrábí jen auta, sekačky, lodě a motorky? Omyl! Chcete vlastnit výkonný soukromý tryskáč? Máme pro vás HondaJet Elite. Jde o jedno z nejrychlejších letadel své třídy – zvládne totiž uhánět rychlostí až 782 km/h ve výšce přes 9 000 metrů, přičemž nejvyšší letová hladina přesahuje 13 000 metrů. K doletu na jednu nádrž (2 661 kilometrů) pomáhají dva proudové motory HF120 od společnosti GE Honda Aero Engines.
Na délku měří letoun skoro 13 metrů, rozpětí křídel má lehce nad 12 metrů a výška je 4,54 metru. Vnitřní délka je 5,43 metru, šířka 1,52 metru a výška 1,47 metru. Standardní konfigurace zahrnuje dvě místa vpředu a pět vzadu, případně lze mít alternativní konfiguraci, která nabídne jedno místo vpředu a šest míst vzadu. Zavazadlový prostor pak činí skoro 1 900 litrů. A základní cena? Bavíme se o částce okolo 123 milionů korun, za což v Česku koupíte například 262 nových civiců.
Nejprodávanější Volkswagen
Továrna skupiny Volkswagen ve Wolfsburgu sice denně vychrlí stovky automobilů, ale také tisíce vepřových párků. Vloni dokonce uzeniny slavily 45. narozeniny a těší se vysoké oblibě. V roce 2016 sjelo z výrobních linek fabriky 7,2 milionu párků, vloni to bylo „jen“ 6,8 milionu kusů. Nebyli by to striktní Němci, kdyby vše nemělo svůj řád. Ano, každý kus má své produktové číslo. Výrobu má na svědomí asi 30 pracovníků – celý proces začíná zpracováním čerstvého masa, které nemá více než dvacet procent tuku, a poté se do rozmělněného polotovaru přidá koření.
Receptura je samozřejmě tajná a od roku 1973 stále stejná. Směs pak putuje do umělého střívka a necelé dvě hodiny se udí při 80 stupních Celsia. Nabídka uzenin koncernu Volkswagen zahrnuje mnoho druhů párků, a dokonce i vegetariánské varianty. Abyste si mohli váš lahodný Volkswagen ještě více vychutnat, můžete si od roku 2010 zakoupit i speciální kečup s příchutí kari. Až se vás tedy někdo bude příště ptát, který produkt značky Volkswagen je nejprodávanější, budete vědět, že model Golf to rozhodně není.
Sportuj s bavorákem
Vezmeme si sportovní oblečení, klíče od BMW Z4 a pověsíme je zpátky na věšák. S bicykly od BMW totiž budete potřebovat maximálně helmu a odhodlání vyměnit komfort automobilu za prémiové jízdní kolo s výraznými logy mnichovské značky. Automobilka má v nabídce hned několik modelů – jde například o Cruise Bike, který se vyznačuje designovým rámem a sedmirychlostní bezúdržbovou přehazovačkou. A co trochu motorsportu? Tipujete správně – BMW M Bike nabídne matně černý lak a barevné schéma divize M. Část dílů kola je vyrobena z karbonu a přehazovačka disponuje jedenácti rychlostmi.
Do akce se mohou zapojit i vyznavači hybridních pohonů – pro ty mají v Mnichově rovnou dva typy elektrokol. Znáte legendární „skládačku“? Ne? Jde o kolo, které jste „zlomili“ napůl a uložili prakticky kamkoli. No a jedno takové kolo BMW také prodává. V portfoliu luxusních bicyklů nechybí ani modely pro děti – koupíte rovnou tři různé. A jestli se raději odrážíte, můžete si pořídit městskou koloběžku nebo od si od letošního září užít plachtění na elektrické koloběžce.
Diamantový chlad
Japonská automobilka Mitsubishi vyrábí kromě automobilů a pracovních strojů také klimatizace, takže až pojedete kolem nějaké venkovní jednotky a uvidíte na ní logo třech diamantů, skutečně nejde o žert. Přednostmi klimatizačních jednotek značky Mitsubishi (série M) je široká škála výkonů, a to od 1,5 kW do 5 kW a malé rozměry. Při práci systém vydává hluk v hladině 21 decibelů a ve své třídě patří k nejúspornějším. Klimatizace nabízí i bezprůvanové chlazení a režim topení, který jako jeden z mála dokáže ohřátý vzduch dostat až k podlaze místnosti, čímž zajistí větší tepelnou pohodu. Výrobky vznikají pod taktovkou divize Mitsubishi Electric, která má samozřejmě dalekosáhlé zaměření na další elektrické a elektronické produkty.
Kafe a kompozit
Jmenované automobilky nejsou zdaleka jediné – kupříkladu bicykly dělá také naše Škodovka a klimatizace nebo kuchyňské spotřebiče dodává do Evropy i jihokorejský Hyundai. Téměř každý výrobce má také svůj butik, kde nabízí značkové oblečení, dárkové předměty, praktické příslušenství nebo ozdobná cingrlátka. Výroba neautomobilových produktů je zcela běžnou praxí a kolikrát se může takový produkt svézt po slavném jméně.
Typickým příkladem je značka Tonino Lamborghini, která má s automobilovou značkou Lamborghini, již vlastní koncern Volkswagen, společné jen kořeny. Tonino je totiž syn zakladatele populární automobilky. Otec Ferruccio nejdříve zbohatl na prodeji traktorů a poté se pustil do supersportů.
Díky němu se Horacio Pagani, který v Lamborghini tehdy pracoval, dostal ke kompozitním materiálům a po svém odchodu do vlastního stvořil první Zondu. Tonino to vzal zeširoka a začal nabízet stylové doplňky, oblečení, voňavky a dobře známou kávu – to vše opatřené nápadným logem rozzuřeného býka.