Hlavní obsah

Nejprodávanější Aston Martin? SUV DBX!

Foto: Aston Martin

Prodeje britské automobilky vykazují nárůst 200 procent. Zásluhu na tom má čínský trh a nové SUV jménem DBX

Aston Martin během posledních pár let představil hned několik nových modelů – nové DBS, nový Vantage, potom typ DB11, nástupce dobře známé DB9… Ale žádný z nich nenakopnul prodeje společnosti Aston Martin Lagonda tak, jak by si v marketingovém oddělení přáli, až doteď. Přivítejme (dost možná) zachránce této tradiční britské automobilky, Aston Martin DBX.

Článek

Není to poprvé, co vůz kategorie SUV vytáhl svou rodnou fabriku z potíží, vzpomeňme třeba takové Porsche před zhruba dvaceti lety – ano, z toho úplně nejhoršího ji vytáhl kompaktní kabriolet Boxster, ale typy GT3, GT3 RS nebo 918 Spyder jsou převážně zásluhou SUV Cayenne, ke kterému se relativně nedávno přidal ještě Macan.

Foto: Aston Martin

DBX se stalo novým tahounem Gaydonu

SUV jsou prostě v kurzu. Není úplně tajemstvím, že povzbudit v poslední době potřeboval po finanční stránce i Aston Martin, a tak vsadili na jistotu s novým DBX. Výsledek? Prodeje se zvedly o více než dvě stě procent!

Pokud bychom se podívali na konkrétní čísla, během prvních šesti měsíců letošního roku prodal Aston Martin celkem 2 901 vozů. Což je oproti stejnému období předešlého roku, kdy se prodalo 895 aut, nárůst o 224 procent. Nepřekvapí, že nejprodávanější je právě zmíněná sportovně užitková novinka s 1 500 prodanými kusy. Dle dostupných informací však hrál velkou roli i fakt, že se Britům podařilo úspěšně prorazit na čínský automobilový trh, který prudce roste a stává se pro výrobce vozů stále důležitější.

A jestli někoho zajímají více než prodané vozy peníze, mluví čísla takto: příjmy z prodeje značky vzrostly zhruba pětkrát na 274 milionů liber (v českých korunách to dělá cirka 8,2 miliardy), ztrátu před zdaněním se podařilo stáhnout na 48 milionů liber, na což reagovala cena akcií automobilky, která vzrostla o více než dvě procenta, jak uvedl britský server Financial Times. Průměrná cena luxusních vozů navíc stoupla o čtvrtinu, a to na 151 tisíc liber, tedy jen velmi těsně pod 4,5 milionu korun.

„Zájem o naše produkty a kvalita současného týmu, který máme, nám pomáhá dodávat sebejistotu, která je důležitá pro udržení takového úspěchu,“ nechal se slyšet spolumajitel značky Cognizant Formula One tedy týmu Astonu Martin pro F1 Lawrence Stroll. „Když teď můžeme stavět na úspěchu modelu DBX, našeho prvního SUV, jsme velmi dobře nasměrováni k dalšímu růstu značky.“

Související témata:
Načítám