Článek
Značná část řečeného se nese v duchu marketingových obratů. Karl Neuhold zdůrazňuje, že nový Enyaq ponese stejný „emocionální designový jazyk značky“, kterým se z aktuální produkce pyšní nejmladší modely – tedy Scala, Kamiq a samozřejmě i poslední Octavia. Došlo i na oblíbené vyzdvihování odkazu na „um českých sklářů“, ale Neuhold se rozhovořil také o zajímavějších věcech.
Konkrétně se šéf exteriérového designu vyjádřil k tomu, jak se bude Enyaq, stojící na modulární koncernové platformě MEB pro elektromobily, lišit proporcemi od klasických aut se spalovacími motory.
„Rozdíly spočívají ve výšce vozu a v délce předních a zadních převisů. V případě platformy MEB jsou baterie umístěné v podlaze vozu, což ušetří místo. Díky tomu je karoserie o něco vyšší. Celý dojem se však vybalancuje delším rozvorem náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zabírají ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem méně místa, což umožňuje kratší převisy vpředu a vzadu. Karoserie vozu Enyaq iV je delší a navíc velmi aerodynamická, což pozitivně ovlivňuje dojezd. Hodnota cx od 0,27 je pro SUV této velikosti působivý výsledek.“
Dále je zmíněno třeba to, že byť se jedná o ryzí elektromobil, který je od samého začátku konstruovaný jako vůz na baterky, nechává si Škoda klasickou (byť slepou) masku přídě, která vdechne Enyaqu vzezření typické pro českou značku. „V případě vozu ENYAQ iV je maska protažená výrazně dopředu a je vzpřímenější, což umocňuje vzhled silného vozu,“ dodává Neuhold.
Pokud se vám nové skici a designové upoutávky Enyaqu líbí, už teď můžeme se solidní jistotou říci, že se brzy můžete těšit na další. Do světového uvedení důležité novinky totiž zbývají ještě skoro tři týdny. Oficiální premiéra, při níž se Enyaq ukáže v plné parádě, proběhne 1. září v Praze.