Článek
Je to k nevíře, ale Mercedes SL je tu s námi už od padesátých let, a tak není překvapením, že v dnešní době patří k tomu nejlepšímu, co si můžete ve třídě rychlých, pohodlných kabrioletů koupit – málokteré auto totiž nabízí tolik propracovanou kombinaci pohodlí, výkonu a komfortu, přitom když stáhnete střechu, je z něj zase poměrně normální auto, takže jste v něm i relativně nenápadní.
Nová generace bude jezdit na zbrusu nové platformě, což přinese pár zásadních změn – bude tu prostor pro hybridní pohon a co je možná ještě podstatnější, nové SL nabídne také zadní sedadla. Zatím nevíme, jaké vzadu bude posezení, ale faktem je, že až dosud jste si před projížďkou museli vybrat, jestli se s vámi nebude bavit manželka, nebo vaše oblíbenější dítě. Uspořádání 2+2 třída SL naposledy nabízela v roce 1989 u generace R129.
Když pohled zaměříme trochu blíže k povrchu, vidíme, že palubní deska, která je záměrně tvarována jako křídlo letadla, je poseta lány kontrastně prošívané kůže, její dominantou je potom digitální přístrojový štít. Korunou středové konzoly potom je nový centrální dotykový displej, což je do značné míry „palubní tablet“, přes který lze ovládat veškeré funkce auta. Displej se zároveň může dle potřeby naklánět, aby byl skvěle čitelný za jakýchkoliv okolností. Chytré.
Pokud se vám zdá, že to hodně připomíná novou třídu S, pak máte pravdu, inspirace je tu opravdu patrná – koneckonců záměrem je, aby SL byla takovým ekvivalentem právě vlajkové lodi S-Klasse, jen v segmentu sportovních vozů. Přesto je vidět, že designéři interiér ještě trochu osvěžili.
Kromě 12,3palcového displeje, který zobrazuje informace o klimatizaci, jízdním režimu nebo klidně i data ze závodního okruhu, je tu také otočný ovladač umístěný přímo na volantu, díky kterému šofér může mrknutím oka přeskakovat mezi jednotlivými režimy. Samozřejmostí je potom infotainmentové uživatelské rozhraní MBUX, tedy Mercedes-Benz User Experience.
Kromě zbrusu nového interiéru se samozřejmě můžeme těšit i na kompletně nový design karoserie, byť některé křivky budou stále docela povědomé. Asi nejzásadnější změnou tedy je, že zatím všechny prototypy jezdí po světě s plátěnou střechou, nikoli s pevnou, jako tomu bylo během posledních dvou generací.
Podle všeho bude nové SL spadat přímo pod sportovní divizi AMG, úvodní motorizací by pak měl být typ Mercedes-AMG SL 43, což by odpovídalo 3,0l šestiválci o výkonu 370 koní. Určitě se můžeme těšit také na klasickou motorizaci SL 63, kterou by logicky poháněl 4,0l osmiválec biturbo.
Byť se nepočítá s ohromným přeplňovaným dvanáctiválcem, nemělo by jít o vrcholnou motorizaci – proslýchá se, že vrcholem nabídky bude varianta SL 73, která by vzkřísila dávno zapomenuté označení z minulosti. SL 73 bude s největší pravděpodobností pohánět výše zmíněná 4,0l V8, ovšem s pomocí plug-in hybridního systému.