Hlavní obsah

Nejnovější auto Waltera Röhrla má silný motor i příběh

Foto: Porsche

Tím, že má Walter Röhrl doma v garáži Porsche 356, vás ani nijak neohromíme. Bývalá legenda rallye a dnes jeden z klíčových testovacích jezdců automobilky Porsche vlastní celou řadu nádherných aut. Jenže to, co má jeho nejnovější přírůstek pod kapotou, vás dostane! A ještě silnější je celý ten příběh okolo tohoto nádherného Roadsteru v břidlicově šedé barvě...

Článek

Není to tak dávno, co svět aut rozněžnil dojemný příběh Viktora Grahsera, který vozům Porsche zasvětil celý svůj život. Původně letecký mechanik nežil pro nic jiného než pro přestavbu svého Porsche 356. Když tento muž zemřel, nezbylo po něm nic než malý domek, kde v obýváku byla rozestavěná 356 a další dvě auta byla v kontejneru vedle.

Viktor Grahser zemřel bohužel náhle a ještě předtím, než stihl náročnou přestavbu dokončit. Poté, co se vrátil po jednatřiceti letech z Austrálie do rodného Rakouska, neměl v hlavě nic jiného, než jak dokončit přestavbu Porsche 356 B Roadster, které si přivezl s sebou společně s dvěma dalšími vozy. Pozůstalosti se ujal jistý Rafael Diaz, který se rozhodl, že Grahserovo snažení dotáhne do konce. A tak se zrodilo Porsche 356 s motorem z 911 Turbo generace 930!

„Když jsem všechno přivezl k sobě do dílny, uvědomil jsem si, že mám jedno rozestavěné auto a dvě další, která si žádají kompletní renovaci,“ řekl Rafael Diaz pro Porsche magazín Christophorus. „Sešel jsem s fotografem Rudolfem Schmiedem, což byl Grahserův přítel, a ten mi o původním majiteli i jeho plánech dlouho vyprávěl. A já hned věděl, že ten projekt musím dokončit přesně tak, jak to měl v úmyslu on.“

Pod kapotou 356 B Roadster už byl nastěhovaný přeplňovaný šestiválec z Turba generace 930 z roku 1977 s výkonem 260 koní. Auto mělo taky rozšířené blatníky a nový majitel se pustil do přestavby řízení z pravé na levou stranu. Pak nechal auto kompletně olakovat a dopřál mu i nový interiér. Po jedenácti letech od Grahserovy smrti bylo hotovo.

Zde by náš příběh mohl úplně klidně skončit, ale on právě tady nabírá na obrátkách. „Schmied mi vyprávěl, jak jeho přítel mnohokrát s respektem mluvil o Walteru Röhrlovi, a tak, když se o celý příběh začali zajímat redaktoři z Christophorus, nebyl až takový problém se k samotnému Röhrlovi dostat a nabídnout mu, jestli by se nechtěl s autem svézt,“ vypráví Diaz.

Abyste věděli, Röhrl stará Porsche miluje a v jeho garáži jich i několik je, ale on sám přiznává, že v podobných případech mohou snahy o přestavbu způsobit víc škody než užitku. „Jenže v tomhle případě jsem byl jednoduše ohromen, jak skvěle celé auto působí, jak je vyvážené a že všechny úpravy mají nejen své opodstatnění, ale taky jsou udělány s citem,“ svěřil se Walter Röhrl. A ohromen byl tak moc, že auto od Diaze nakonec sám koupil!

Viktor Grahser by byl nepochybně nadšený, kdyby věděl, kdo jeho auto nyní vlastní. Určitě by souhlasil i s drobnou individualizací, kterou si Röhrl dopřál. Slavný jezdec rallye totiž vůz přejmenoval na 356 3 000 RR, kdy 3 000 symbolizuje objem nového motoru a RR pak znamená Röhrlův Roadster!

Související témata:
Načítám