Hlavní obsah

Nejluxusnější kombík? Přece Rolls-Royce!

Foto: Niels van Roij Design

Rolls-Royce Silver Spectre Shooting Brake je tak trochu jiné luxusní kombi…

Karosárny dnes pomalu, ale jistě začínají být opět takzvaně v kurzu, a tak po společnostech Ares Design a Touring tu je také Niels van Roij Design. Jak lze odhadnout z názvu, tato nesídlí v Itálii, ale Nizozemsku. S již zmíněnými konkurenty z Apeninského poloostrova si však rozhodně nezadá – dává si koneckonců za úkol splnit přání i těm nejnáročnějším klientům, pro které jsou pojmy jako exkluzivita, výjimečnost a personalizace na prvním místě.

Článek

Může se tak klidně stát, že světlo světa spatří takový Rolls-Royce v karoserii kombi. I když pravda, výraz „kombi“ není úplně přesný. Technicky vzato jde totiž o takzvaný shooting brake, tedy takovou řekněme opulentnější (a hlavně dvoudveřovou) verzi klasického kombíku. Pokud vás momentálně nenapadají žádná taková auta, pak vám osvěžíme paměť – v karoserii shooting brake vzniklo třeba BMW M Coupé nebo například Ferrari FF, respektive jeho následovník GTC Lusso.

Foto: Niels van Roij Design

Rolls-Royce je sám o sobě symbolem výjimečnosti. A karoserie shooting brake se v dnešním světě také nevidí na každém rohu.

Byť však ani v jednom případě nejde o auta, která byste na silnici vídali běžně, tak v porovnání s tímto Rolls-Roycem v podání karosárny Niels van Roij Design jde o naprosté tuctovky. Těchto výtvorů, které ponesou vznešený název Rolls-Royce Silver Spectre Shooting Brake, totiž vznikne pouhých sedm kusů. A věřte, že opravdu nejde o překlep – fakt jich nevznikne ani deset.

Všechny kusy typu Silver Spectre vzniknou na základech Rolls-Royce Wraith, majestátního dvoudveřového grand toureru. Záměrem samozřejmě je jednak nabídnout klientům naprostou exkluzivitu, to je pochopitelné. Jde však také o poctu samotné karosářské variantě shooting brake, jejichž popularita se datuje do třicátých let minulého století. Je hezké vidět, že byť jsou moderní, karosárny stále ctí tradice automobilismu.

Foto: Niels van Roij Design

Tento pohled na Rolls-Royce Silver Spectre si bude moci vychutnat pouze sedm (!) jedinců

Mezi nejzásadnější zásahy do původního designu modelu Wraith patří pochopitelně postupně se svažující střecha, doplněná vzadu o velmi masivní C-sloupky. Boční prosklení auto opticky prodlužuje a snižuje a je doplněno o stříbrné orámování. Nejvíce hrdí jsou však v této karosárně na pozadí Rolls-Royce Silver Spectre – zadní část vozu prý má díky své odvážnosti a muskulatuře tradiční britské karosářství, a tím pádem odkaz a rodokmen vozů Rolls-Royce.

Avšak ani interiér nezůstal bez povšimnutí – strop je vybaven osvětlením, kterému říkají „Nekonečné světlo hvězd“, a jeho instalace údajně zabrala celé tucty hodin. Čemuž se vlastně nedá tak úplně divit, neboť těchto „světélek“ je ve stropě Silver Spectru téměř dva tisíce. Směrem dozadu dokonce jejich intenzita mírně klesá, a budí tak dojem opravdové noční oblohy.

Foto: Niels van Roij Design

Na stropě nesmí chybět nekonečná obloha

Výhodou konverze na shooting brake je pochopitelně také větší zavazadlový prostor – ten je tu však spíše druhořadý, neboť jde hlavně o jeho uspořádání a prestižní čalounění. Všude je prémiová polstrovaná kůže barevně sladěná se zbytkem interiéru a po stranách disponuje chytrými úložnými „kapsami“. A představte si, že i přesto modelu Silver Spectre zůstávají zadní sedadla – ovšem dle našeho odhadu budou spíše, jak to jen říct kulantně, příležitostná.

Málokoho překvapí, že pohonné ústrojí zůstalo zachováno, ovšem kupodivu byl u 6,6l dvakrát přeplňovaného V12 zvýšen výkon, a sice na 690 koní a 900 Nm. Niels van Roij a jeho tým odmítají prozradit výkonnostní statistiky, ale je dost možné, že budou o chlup lepší než zrychlení na stovku za 4,4 vteřiny jako u původního Rolls-Royce Wraith. Maximálka elektronicky omezená na 250 km/h však patrně zůstane zachována.

Niels van Roij sdělil, že Rolls-Royce Silver Spectre Shooting Brake zaujme „jedinečným a unikátně strhujícím designovým jazykem“, kromě toho tu ale pochopitelně bude spousta prostoru pro individualizaci. Na výběr bude například jak z klasického jednobarevného, tak dvoubarevného laku, případně doplněného o postranní pruhy, které se „lakují“ ručně štětcem.

V interiéru už bude variace o dost větší, protože tam se budou požadavky zákazníků lišit možná ještě více než v oblasti exteriéru – budou moci vybírat z různých druhů dřeva, úprav koženého čalounění, ozdobných dekorů z různých materiálů a třeba i speciálních symbolů, vyražených na hlavových opěrkách. Inu, to je tak, když vám „normální“ Rolls-Royce nestačí…

Načítám