Hlavní obsah

Nejlevnější plug-in hybridy v ČR: Výhody stíhané cenou

Foto: Škoda Auto

Zvažujete nákup plug-in hybridního auta? Zmapovali jsme nejlevnější polo-bzučící vozy na trhu a známe jejich dojezdy i výhody plynoucí z vlastnictví. Na první pohled se vozidlo typu PHEV může zdát jako sen, protože neplatíte dálnice, parkování a po městě jezdíte „zadarmo“, nicméně elektrická pohádka má určitou pachuť. Víte, jakou?

Článek

Pokud se vaší garáži zabydlelo plug-in hybridní vozidlo (tedy hybrid, který lze dobíjet ze zásuvky/nabíječky a jezdit s ním ryze na elektřinu), můžete ho většinou vybavit kouzelnou značkou začínající písmeny EL. Jestliže máte auto kde nabíjet, zvládnete každodenní městské trasy bez kapky paliva. Ekologická značka přináší výhody ve formě bezplatného parkování na modrých a fialových zónách v Praze a volné užívání dálnic bez nutnosti koupě dálničního kuponu. Firmy pak ušetří ještě na silniční dani.

Foto: Jiří Čermák

Chcete výhodnou registrační značku „EL“? Nemusíte mít nutně elektromobil, stačí plug-in hybrid s kombinovanou toxicitou do 50 gramů na kilometr

Marek Vodička, tiskový mluvčí českého zastoupení automobilky Mitsubishi Motors, nám k problematice registračních značek dříve řekl: „Otázka vozidel majících nárok na přidělení registrační značky elektrického vozidla je řešena v § 7b zákona č. 193/2018 Sb., kde se za odstavec 5 vkládá nový odstavec č. 6,“ vysvětlil Marek Vodička. Znění zákona je následující:

„(6) Na základě žádosti vlastníka nebo provozovatele silničního vozidla se souhlasem vlastníka lze k silničnímu vozidlu přidělit registrační značku tvořenou velkými písmeny „EL“ následovanými kombinací velkých písmen latinské abecedy a arabských číslic (dále jen „registrační značka elektrického vozidla“), jde-li o silniční vozidlo používající jako palivo elektrickou energii nebo vodík

1. výlučně, nebo

2. v kombinaci s jiným palivem, je-li hodnota emisí CO2 v kombinovaném provozu nejvýše 50 g/km.

Foto: Mitsubishi

Podmínky pro získání zvláštní registrační značky pro ekologická vozidla dnes splní většina plug-in hybridů na trhu

Takže pokud má váš plug-in hybrid kombinovanou toxicitu nejvýše 50 gramů na kilometr, můžete o značku zažádat. Zní to skvěle, viďte? Ale co ceny? Ty už tak lákavé nejsou. Ostatně mrkněte na náš seznam nejlevnějších vozidel typu PHEV v Česku.

BMW 225×e Active Tourer

Lidový bavorák řady 2 s pohonem 4×4 se dočkal také elektrifikované úpravy a normované spotřeby 1,9 litru na sto kilometrů. Pod kapotou vozu pracuje tříválcová patnáctistovka (136 koní) a elektromotor (88 koní). Celkový systémový výkon pak činí 224 koní a nejvyšší točivý moment je 385 Nm. BMW 225×e Active Tourer ujede na jedno nabití až 57 kilometrů a stojí od 960 tisíc korun.

Foto: BMW

Lidový bavorák řady 2 je vcelku unikát, protože plug-in hybridních MPV na trhu moc není

MINI Cooper S E Countryman ALL4

Plug-in hybridní čtyřkolka sdílí techniku s BMW 225×e Active Tourer. Dosahuje tedy stejného výkonu i dojezdu. Auto se liší designem a cenou. Ekologický Countryman vyjde v základu na 981 500 Kč.

Foto: MINI

MINI Countryman patří v Česku ve verzi PHEV k velmi populárním a prodávaným modelům

Ford Kuga PHEV

Populární SUV od Fordu se dočkalo také varianty do zásuvky. PHEV Kuga nabídne 2,5litrový benzinový agregát, který ve spolupráci s elektromotorem vyprodukuje kombinovaný výkon 225 koní. Jde tedy o nejsilnější Kugu na našem trhu. Na čistě elektrický pohon zvládne SUV až 56 kilometrů a cenově vyjde na 900 tisíc korun.

Foto: Ford

Ford Kuga do zásuvky je nejsilnějším vozem celé modelové řady

Hyundai Ioniq Plug-in

Jihokorejský premiant přijíždí v plug-in hybridní specifikaci s motorem o objemu 1,6 litru, spárovaným se šestirychlostním automatem. Benzinovému čtyřválci přitakává ještě elektromotor, přičemž celkový výkon činí 141 koní. Čistě na elektřinu ujede Hyundai Ioniq Plug-in až 63 kilometrů a ve slušně vybaveném základu vyjde na 800 tisíc korun.

Foto: Jiří Čermák

Hyundai Ioniq Plug-in má na vozidlo typu PHEV slušnou cenu, výbavu i parametry

Kia Ceed SW PHEV

Kia Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid hostí pod kapotou přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku a elektromotor, přičemž toto duo poskytne celkový výkon 141 koní. Samotný dojezd na elektřinu je 60 kilometrů na jedno nabití a cena začíná od 950 tisíc korun.

Foto: Kia

Kia Ceed Sportswagon se nově nabízí také ve verzi PHEV, jenže stojí skoro milion korun

Mercedes-Benz třídy A

Lehce po milionem (987 780 Kč) začínají mercedesy třídy A v provedení sedan a hatchback, které jsou dostupné také v plug-in hybridním provedení. Vozy mají pod kapotou benzinovou čtrnáctistovku, elektromotor a osmirychlostní automat. Celkový výkon pak činí 218 elektrofosilních koní. Hatchback nabídne elektrický dojezd až 68 kilometrů, zatímco sedan až 69 kilometrů.

Foto: Mercedes-Benz

Lehce pod milionem začíná také prémiový Mercedes-Benz třídy A

Mitsubishi Outlander PHEV

Asi nejsofistikovanější plug-in hybrid na trhu exceluje především unikátní koncepcí a stálým pohonem 4×4, který zajišťují dva elektromotory. Pravověrné SUV s vynikajícími terénními vlastnostmi disponuje ještě 2,4litrovým čtyřválcem, přičemž pohonná trojice umí poskytnout celkový výkon 224 koňských sil. Jako jeden z mála plug-in hybridů na světě disponuje Outlander PHEV rychlonabíjením (CHAdeMO). S plně nabitou baterií ujede vůz až 54 bezemisních kilometrů a v základu stojí necelých 960 tisíc korun.

Foto: Mitsubishi

Těžko budete na trhu hledat univerzálnější plug-in hybrid, než jakým je Mitsubishi Outlander PHEV

Opel Grandland X Hybrid

V základu začíná těsně pod jedním milionem korun (999 990 Kč) Opel Grandland X do zásuvky. Automobil s pohonem předních kol disponuje ve standardu motorem 1.6 Turbo o výkonu 180 koní a předním elektromotorem s výkonem 110 koní. Obě jednotky dohromady poskytnou celkový výkon 224 koní. Řazení zajišťuje vždy osmirychlostní automat a ve vyšších výbavách přichází ke slovu ještě zadní elektromotor o výkonu 113 koní i pohon 4×4. Předokolka pak zvládne na jedno nabití ujet až 57 elektrických kilometrů, zatímco čtyřkolka dokonce 59 kilometrů.

Foto: Opel

Opel Grandland X Hybrid se nabízí s pohonem předních kol nebo ve verzi 4×4

Peugeot 3008 Hybrid

Francouzský lev je na tom technicky stejně s Oplem Grandland X Hybrid, jenom v základní specifikaci nabídne čistě elektrický dojezd až 56 kilometrů na jedno nabití, tedy o kilometr méně ve srovnání s Opelem. Cenově však vychází lépe, v základu stojí 945 tisíc korun.

Foto: Peugeot

Oblíbený Peugeot 3008 se také dočkal plug-in hybridního derivátu

Škoda Superb iV

Reprezentativní člen mladoboleslavské rodiny Škoda Auto přijíždí ve svěžím hávu s elektromotorem a pohonnou jednotkou 1,4 TSI iV. Celkový točivý moment 250 Nm a výkon 218 koní doplňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 62 kilometrů. Český Superb do zásuvky pak pořídíte od 891 900 Kč.

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb iV je povedená česká limuzína s elektrickým dojezdem až 62 kilometrů

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Od 990 900 Kč prodává Toyota v Česku plug-in hybridní derivát populárního modelu Prius. V rámci pohonné jednotky se můžete těšit na atmosférickou osmnáctistovku a elektromotor. S celkovým výkonem 122 koní se pojí ještě čistě elektrický dojezd, který činí až 50 kilometrů.

Foto: Toyota

Toyotu Prius Plug-in Hybrid si díky osobitému vzhledu jen tak nespletete

Tak to byly nejlevnější plug-in hybridy na českém trhu. Sami tedy můžete usoudit, že onen luxus a sen o levném městském provozu či bezplatném parkování v Praze zkrátka stojí okolo milionu korun, přičemž dražší modely jsme ani neuváděli.

Foto: Škoda Auto

Na Octavii RS iV si budeme muset ještě chvíli počkat, nicméně už teď jde o velmi očekávaný plug-in hybrid

Pár automobilek se chystá svoje cenově dostupná auta do zásuvky teprve uvést, proto s napětím očekáváme finální českou cenu elektrifikovaného Renaultu Clio a Captur nebo nové Octavie iV. V rámci vozidel typu PHEV se na trh nedostaly ještě polo-bzučící golfy, leony či modely A3 od Audi. Nabídka se tedy bude rozšiřovat, a tak nějak doufáme, že klesnou i ceny.

Načítám