Článek
Nejlevnějším kombíkem na českém trhu je sice ruská Lada Granta SW, ale rozhodně nejde o jedinou cenově dostupnou možnost. Mezi finančně zajímavé praktiky patří i jedna populární škodovka nebo atraktivní nošovický hyundai – oba modely vyráběné na území našeho státu. Tím náš seznam ovšem nekončí, nicméně začneme popořádku.
Lada Granta SW
Ruská Lada k nám proudí pomocí několika kanálů, přičemž její individuální schvalování do provozu probíhá právě v Česku, což se trochu negativně odráží na ceně. Jde však o vůz v našich končinách nevídaný a vybavený 87koňovou čtyřválcovou osmiventilovou šestnáctistovkou bez přímého vstřiku paliva a jiných cingrlátek. Výbavou však Granta SW neoslní, mimo povinných systému dostanete za 312 tisíc ještě centrální zamykání, hagusy, elektricky ovládaná okna vpředu a 14palcové plecháče.
Fiat Tipo Kombi
Fiat Tipo prošel modelovou proměnou a dostal svěží, daleko atraktivnější design. Za cenu jen lehce převyšující 370 tisíc korun dostanete 100koňový litrový tříválec a mechanicky ovládaný pětikvalt. Z hlediska zajímavé výbavy jmenujeme rádio na USB, klimu, základní balíček bezpečnostních asistentů a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka.
Hyundai i30 kombi
Poměrně rozsáhlého omlazení se dočkal Hyundai i30, který si však stále drží status cenově dostupného automobilu. Kombi začíná na částce necelých 355 tisíc a zahrnuje zážehový motor o objemu 1,5 litru (výkon 110 koní), spřažený s šestirychlostním manuálem.
V rámci výbavy se v autě nachází například manuální klimatizace, asistent pro hlídání jízdních pruhů, tempomat, anatomická sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná přední okna i zpětná zrcátka, rádio s MP3 nebo samočinné přepínání světlometů.
Kia Ceed SW
Litrový motor s turbem, výkon 100 koní, šestirychlostní manuál a výbava typu manuální klimatizace, elektricky ovládaná okna, rádio s MP3, multifunkční volant, tempomat, loketní opěrka, zadní parkovací senzory nebo automatické přepínání světel. To vše dostanete za necelých 400 tisíc v základním modelu Ceed SW. Vyšší cenu oproti technicky příbuznému rivalovi Hyundai i30 kompenzuje kombíková Kia sedmiletou zárukou.
Peugeot 308 SW
Do našeho žebříčku se vešla také dosluhující specifikace Peugeotu 308 SW, která v akci vyjde na 410 tisíc korun. Vůz má v základu přeplňovanou dvanáctistovku, výkon 110 koní a šestirychlostní manuál.
V základu očekávejte například diodové zadní lampy, vrstvené akustické čelní sklo, povedený i-Cockpit, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, zadního parkovacího asistenta, elektricky ovládaná okna a zrcátka, sedadlo řidiče s bederní opěrkou, rádio s MP3, ocelová 16palcová kola nebo tempomat.
Škoda Fabia Combi Tour
Kdo by neznal Fabii? Vždyť už tu je s námi po tři generace (čtvrtá se kvapem blíží) a vždy se nabízela také ve variantě kombi. Jinak tomu není ani u dožívajícího provedení Tour za téměř 330 tisíc korun, které standardně nabídne manuální klimatizaci, střešní nosiče, přístrojový štít s velkým palubním počítačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektricky ovládaná přední okna i zpětná zrcátka, autorádio s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou či škrabku na led umístěnou ve víčku nádrže. A pohonné ústrojí? Litrový tříválec s turbem o výkonu 95 koní, spárovaný s manuálním pětikvaltem.
Levných kombíků u nás ubývá, lidé dnes raději sáhnou po malých nebo středních SUV. Přitom praktické a cenově dostupné vozy s batohem na zádech jsou pro mnohé uživatele naprosto nepostradatelné. Musíme tak doufat, že na tyto typy karoserií výrobci v budoucnu nezanevřou, přestože se současný svět obracím spíše ke crossoverům a elektromobilitě.