Článek
Jestliže si nechcete elektromobil postavit doma, kupovat pochybný čínský paskvil nebo pořídit vozítko od start-upových firem, jistě sáhnete do portfolia renomovaných značek se širokým servisním zázemím, oficiálním dovozem a poprodejní podporou. Takové vozy však něco stojí a náš článek odhalí, na kolik peněz vás vyjdou nejlevnější nová elektrická auta v Česku.
e Aixam
Spíše než o auto jde o motorku, proto i elektrický Aixam smíte řídit už od 15 let. Nejlevnější verze vyjde na 435 tisíc korun, nabídne pohonnou jednotku o výkonu osmi koní a síle 50 Nm. Maximální rychlost je 45 kilometrů za hodinu. Dojezd jsme na oficiálním webu nenašli, nicméně podle zastaralé normy NEDC šlo o 130 kilometrů na jedno nabití. Realita tedy bude daleko horší.

Elektrický Aixam se u nás prodává od 435 tisíc korun
MINI SE
Poněkud stylovější městský vůz je MINI SE, spadající pod skupinu BMW. Vozidlo s technikou modelu i3s nabídne za 883 tisíc korun dojezd až 232 kilometrů, a to podle realističtější normy WLTP.

MINI Cooper SE je stylový, ale kvůli malé baterii vhodný spíše do města
DS 3 Crossback E-Tense
Těsně pod milion koupíte DS 3 Crossback E-Tense. Čistý elektromobil s cenou 995 tisíc nabídne elektromotor o výkonu 136 koní a dojezd až 320 kilometrů na jedno nabití.

Mezi elektromobily můžete mít také avantgardu, stačí sáhnout po DS 3 Crossback E-Tense
Fiat 500e
Oficiálně se začne prodávat až v říjnu letošního roku, nicméně elektrický fiat má nabídnout mnoho asistenčních technologií a dojezd na jedno nabití až 320 kilometrů. Cena zatím není známá, nicméně první edice určená pro vybrané trhy vyšla asi na 960 tisíc korun. Klasická provedení by tedy mohla být o něco levnější.

Fiat 500e nově ujede až 320 kilometrů na jedno nabití
Honda e
Svůj elektromobil má také Honda, která zvolila jednoduchý název „e“. Vozidlo disponuje elektromotorem o výkonu 136 koní a točivém momentu 315 Nm. Dojezd na jedno nabití je podle normy WLTP 222 kilometrů. Cena? Bez stovky 900 tisíc korun.

Honda e patří k dražším, ale velmi moderním elektromobilům
Volkswagen e-up!
Maličký volkswagen má dojezd 260 kilometrů na jedno nabití a pohonnou jednotku s výkonem 83 koní. Základní cena faceliftované verze zatím není na českém webu automobilky uvedena. Pokud se podíváme na německé webovky, pak nám vyjde aktuální cena 590 tisíc korun s DPH (19 %).

Volkswagen e-up! je sourozenec Škody CITIGOe iV
Hyundai Kona Electric
Asi nejzajímavější kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou. První v Česku sériově vyráběný elektromobil se v základu nabízí s baterií o kapacitě 39,2 kWh, s elektromotorem o výkonu 136 koní, síle 395 Nm a dojezdem až 289 kilometrů. Cenově pak auto vyjde na 850 tisíc korun.

Hyundai Kona Electric je prvním elektromobilem vyráběným v Česku
Mazda MX-30
Má elektromotor s výkonem 143 koní, točivý moment 265 Nm, kapacitu baterie 35,5 kWh a dojezd až 200 kilometrů. To vše za základní cenu 855 tisíc korun.

Mazda MX-30 sice neoslní dojezdem, ale design má líbivý
Smart EQ ForTwo
Elektromobil firmy Smart disponuje dojezdem až 159 kilometrů na jedno nabití. Jeho pohonná jednotka má výkon až 82 koní a točivý moment 160 Nm. Dvoumístný vůz vyjde na 592 tisíc korun.

Smart EQ ForTwo ujede až 159 kilometrů na jedno nabití
Nissan Leaf
Etalon elektromobility, Nissan Leaf, se u nás prodává od 937 tisíc korun. 150koňový elektromotor čerpá energii z baterií o kapacitě 40 kWh. Homologovaný dojezd pak činí 270 kilometrů na jedno nabití.

Nissan Leaf patří k stěžejním průkopníkům elektromobility
Peugeot e-208
Elektrický stylový hatchback vyjde v základu na 810 tisíc korun, přičemž se může pochlubit akumulátory s kapacitou 50 kWh, 136koňovým elektromotorem a dojezdem až 340 kilometrů.

Peugeot e-208 stojí v základu přes 800 tisíc
Opel Corsa-e
Malá elektrická Corsa sdílí techniku s Peugeotem e-208, proto nabídne totožný elektromotor i baterie. Dojezd je však 337 kilometrů na jedno nabití a cena 750 tisíc korun.

Opel Corsa-e ujede na jedno nabití skoro 340 kilometrů
Renault Twizy
Cena 350 tisíc zde odpovídá zpracování dodaného výrobku. Jde o jednoduchý dvoumístný elektrovůz s futuristickým designem a pohonnou jednotkou naladěnou na výkon 17 koní. Nejvyšší rychlost je 80 kilometrů za hodinu a dojezd až 100 kilometrů.

Renault Twizy je malinký, levný, ale disponuje dojezdem jen 100 kilometrů
Škoda Citigoe iV
Podobně jako elektrický up! nabídne Citigoe iV bzučící motor o výkonu 83 koňských sil a s točivým momentem 212 Nm. Za necelých 500 tisíc korun auto ujede až 252 kilometrů.

Elektrickou škodovku koupíte už za půl milionu korun
Jak jste asi z článku pochopili, s dojezdem roste i cena. Z toho důvodu je většina levnějších elektromobilů odkázaná více méně jen na městský provoz nebo defenzivní jízdu mimo betonovou džungli. Na všestrannost vozidel s motorem s vnitřním spalováním levnější ekologická vozítka zatím nemají.