Hlavní obsah

Nejlevnější auta na plyn v Česku: LPG a CNG na ústupu

Foto: Dacia

Není to tak dávno, co Dacia vrátila do hry tovární zástavby LPG. Díky tomu se auta na zkapalněný ropný plyn stala pro mnohé lidi dostupnějšími

Vozy na plynový pohon mohou být určitou alternativou k elektromobilům a plug-in hybridům. Kolik však auta, která spalují buď zkapalněný ropný plyn (LPG), nebo stlačený zemní plyn (CNG), vlastně stojí? Našli jsme ty nejlevnější, ale celkově jich moc není, protože segment továrních palivových alternativ spíše upadá.

Článek

Jezdit ekonomicky a levně je snem mnohých řidičů běžných automobilů. LPG pomůže srazit náklady na provoz klidně o polovinu, takže i běžný smrtelník zvládne uživit kdejaké 12válcové monstrum. Zemní plyn (CNG) je zase velmi populární u taxikářů nebo u různých kurýrů. Jestliže nemáte důvěru v dodatečnou montáž, dali jsme pro vás dohromady seznam nových vozidel, která mají tovární pohon na zkapalněný ropný plyn nebo stačený zemní plyn.

Fiat Panda

Fiat Panda, který se prodává s továrním pohonem na benzin a LPG, je vybavený motorem o objemu 1,2 litru a nabízí výkon 69 koní, spolupracuje při tom s pětirychlostním manuálem. Za 273 500 Kč dostanete v základu alespoň klimatizaci a pětiletou záruku.

Foto: Fiat

Fiat Panda na plyn má sice jen 69 koní, ale stojí necelých 275 tisíc korun

Volkswagen up!

Nejlevnější cesta k plynovému volkswagenu vede skrze model up! Prcek do města má litrový tříválec o výkonu 68 koní a pětirychlostní manuál, přičemž motor spaluje zemní plyn. Ve standardu za 344 900 Kč se těšte na automatickou klimatizaci nebo rozhraní Bluetooth.

Foto: Volkswagen

Volkswagen up! je nejlevnějším modelem značky, který spaluje stlačený zemní plyn

Seat Ibiza

Auto pojmenované podle španělského ostrova se ve variantě na CNG prodává od 369 900 Kč. V základu dostanete klimatizaci, multimediální systém, litrový motor s turbem o výkonu 90 koní a šestirychlostní manuál.

Foto: Jakub Deml

Plynová Ibiza je sice úsporná, ale také nepříliš výkonná

Mitsubishi ASX

U Mitsubishi se plynových ASX můžete dočkat rovnou dvou. Pokud budete mít štěstí, najdete ještě někde skladový vůz loňské modelové řady s motorem 1.6 MIVEC (117 koní) na benzin i LPG, který podle ceníku stojí od 430 900 Kč.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi ASX sice už prošlo modernizací, ale starší model stále koupíte jako skladovku

Pokud si však přidáte ještě 49 000 Kč navíc, získáte modernější a lépe vybavenou řadu ASX s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 150 koní. Samozřejmě též s pohonem na zkapalněný ropný plyn.

Foto: Karel Štochl

Mitsubishi ASX se v novém hávu dá koupit také s pohonem na LPG

Renault Captur

Renault Captur na LPG disponuje litrovým tříválcovým motorem s výkonem 100 koní a pětirychlostním manuálem. V základní ceně za 410 000 Kč najdete solidní výbavu, která zahrnuje například diodové lampy, klimatizaci nebo multimediální systém.

Foto: Renault

Renault Captur na český trh dorazil i se 100koňovým tříválcem na plyn

Dacia Sandero

Dacia je etalon dostupnosti, proto levný pohon na LPG hledejte právě zde. U modelu Sandero za 254 400 Kč dostanete litrový tříválec s výkonem 100 koní, pětirychlostní manuál, rádio s MP3, přední mlhovky a elektricky ovládaná přední okna. Klimatizace je pak záležitostí 10tisícového příplatku.

Foto: Dacia

Dacia Sandero je vaše vstupní brána k levnému autu na LPG

Lada Vesta CNG

Ruský derivát Lady Vesta se nabízí v tovární konverzi na stlačený zemní plyn. Stylový sedan přijíždí s atmosférickým motorem o objemu 1,6 litru (106 koní) a s pětirychlostním manuálem. Mezi hlavní prvky výbavy patří klimatizace i centrální zamykání. Cenově pak individuálně schvalované auto stojí od 459 300 Kč.

Foto: Lada

Lada Vesta na CNG je v Rusku ojedinělá. V Evropě pak půjde takřka o jednorožce

Škoda Scala G-TEC

Už od 482 900 Kč si můžete pořídit stylovou Scalu, jejíž litrový tříválec s výkonem 90 koní spaluje stlačený zemní plyn. O řazení se stará šestirychlostní manuál a v rámci výbavy se můžete těšit na diodové lampy, multimediální systém i automatickou klimatizaci.

Foto: Škoda Auto

Škoda Scala G-TEC má v základu hodně stylu a solidní výbavu

UAZ Profi LPG

Budete se divit, ale i uljanovská automobilka má vlastní tovární model na LPG. Jde o užitkové Profi, které vyjde na 577 600 Kč. V základu má vůz pohon zadních kol, ovšem za necelých 10 tisíc korun navíc dostanete čtyřkolku i redukci. Pod kapotou pak najdete upravený 2,7litrový čtyřválec o výkonu 143 koní.

Foto: UAZ

Také ruský UAZ se může pochlubit továrním modelem na plyn. Jde o užitkové Profi

K dražším vozům na našem trhu patří například do seznamu nezahrnutá Audi A4 Avant g-tron na CNG za 1,2 milionu korun. A třeba v Itálii koupíte i Renault Clio na LPG, ovšem za asi 450 tisíc korun.

Foto: Audi

Chcete Audi na CNG? Jednu A4 Avant g-tron bychom tu měli, ale ta cena…

Tovární plynové zástavby mají také tu výhodu, že předmětné motory bývají pro provoz na alternativní paliva konstrukčně přizpůsobeny. Menu tedy není kdovíjak pestré, ale zase nelze napsat, že by si koupěchtivý člověk nemohl rozumně vybrat.

Načítám