Hlavní obsah

Nejlevnější auta na českém trhu: Prckové i óda na plasty

Foto: Dacia

Dacia Logan je nejlevnějším autem rumunské značky, nicméně i německé nebo francouzské automobilky mají v portfoliu laciná vozítka

Koupit nové auto levně není vůbec snadný úkol. Častokrát musíte přijmout mnoho kompromisů, spokojit se s chudou výbavou nebo se záplavou plastů. Etalonem levnosti je rumunská Dacia, ale nejde o jedinou značku, která nabízí cenově dostupné automobily. Co byste řekli na lacinou Škodu, Citroën nebo Fiat?

Článek

Malá auta se dnes automobilkám pomalu nevyplácí vyrábět, takže je z evropského, potažmo z českého trhu pomalu stahují. Důkazem toho jsou například Opel Karl nebo Ford Ka+, které koupíte jen v zahraničí.

Foto: Opel

Opel Karl je malý a levný vůz. V Česku ho však nekoupíte

Na vině jsou unijní emisní pokuty, ale i samotný nezájem zákazníků, jelikož si česká klientela v současné době raději připlatí za větší a vybavenější vůz. Malé prcky tak můžete potkat více méně jen ve flotilách firem zabývajících se donáškovými službami nebo u jednotlivců, kteří větší auto zkrátka nepotřebují.

Foto: Ford

Také zvětšený Ford Ka+ už není určený pro náš trh, ale pro jeho nákup musíte zajet do Německa

Jinou sortou jsou automobily značky Dacia, které nabízí rozumné svezení za rozumné peníze, proto není divu, že rumunské výrobky pomalu dobývají svět. Pojďte se tedy s námi podívat na český trh, kde si stručně představíme nejlevnější vozy.

Citroën C1

V kolínském závodě TPCA se dosud vyrábí jen malé vozy automobilek Citroën, Peugeot a Toyota. Technikou jde až na detaily o totožné vozy, které se prodávají přestrojené za francouzskou nebo japonskou značku. Malá autíčka mají nízkou cenu, takže si je může dovolit téměř každý, jelikož Citroën C1 vyjde v rámci akce na 215 tisíc, Peugeot 108 na 225 tisíc a Toyota Aygo na 231 tisíc. V základu dostanete litrový motor s výkonem 72 koní, pětirychlostní manuál, volant, dveře a pedály. Co víc si přát?

Foto: Citroën

Citroën C1 vychází v rámci koncernových vozítek od TPCA nejlevněji

Dacia Logan

Nejprodávanější dacií v Česku je sice Duster a velmi oblíbené v Evropě je také Sandero, nicméně nejlevnější model rumunské automobilky se jmenuje Logan. Pokud někdy zavítáte do jeho domoviny, prakticky jiné nové levné auto tam neuvidíte. Základ vyjde bez sta korun na 170 tisíc, přičemž v rámci výbavy dostanete zážehový litrový tříválec s výkonem 73 koní, pětirychlostní manuál, čtyři airbagy a pár odkládacích schránek.

Foto: Dacia

Dacia Sandero a Duster sklízí v Evropě úspěchy, nicméně titul nejlevnějšího vozu značky si drží Logan

Fiat 500

Líbivý, i když plastem zalitý Fiat 500 potěší všechny, kteří chtějí být styloví a nezaplatit více než 260 tisíc za nejzákladnější verzi s benzinovým motorem o objemu 1,2 litru a výkonu 69 koní. V rámci standardu se však můžete těšit na klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna i zpětná zrcátka, sedm airbagů nebo na rádio s ovládáním na volantu.

Foto: Fiat

Fiat 500 je stylový malý vůz se základní cenou začínající lehce nad čtvrt milionem korun

Škoda Citigo

Škoda Citigo je nejčastěji vídané auto u většiny lepších pizzerií. Třídveřová škodovka je však překvapivě prostorné vozidlo s litrovým tříválcem, výkonem 60 koní, pětirychlostním manuálem a cenou začínající na částce necelých 200 tisíc korun. V základu očekávejte jen hromadu plastů a přípravu pro rádio. Pokud vám Škodovka nepřijde dost noblesní, můžete si pořídit sesterský Volkswagen Up!, ale ten vyjde na 276 tisíc.

Foto: Škoda Auto

Nejmenší třídveřové Citigo vyjde na 200 tisíc, pětidveřové pak o 10 tisíc dráž

Hyundai i10

Jižní Korea je z hlediska výroby automobilů velmi rozmanitou zemí. Za nejlevnější moderní Hyundai i10 z této automobilové velmoci zaplatíte v rámci akce jen 219 990 Kč. V základu najdete opět litrový tříválec naladěný na 67 koní, pětirychlostní manuál, systém automatického přepínání dálkových světel, hromadu airbagů, hlídače jízdních pruhů, tempomat, přední elektricky ovládaná okna nebo centrální zamykání. Na stejných základech stojí také Kia Picanto, která však vyjde na skoro 230 tisíc korun.

Foto: Hyundai

Hyundai i10 je velmi moderní automobil za hodně slušnou cenu

Mitsubishi Space Star

Relativně nový model od Mitsubishi není vůbec k zahození, byť je na něm trochu znát o něco levnější zpracování. Nejde však o záplavu laciných plastů jako v základní Dacii. Standardně se toto pětidveřové vozidlo nabízí s litrovým motorem s výkonem 71 koní, spárovaným s pětirychlostním manuálem. Dále dostanete šest airbagů, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a přední okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče, manuální klimatizaci nebo audiosystém s CD mechanikou. To a mnohem více získáte za necelých 240 tisíc korun.

Foto: Jakub Deml

Pokud vás neoslovily italské nebo francouzské vozy, zkuste japonské Mitsubishi Space Star

Nissan Micra

Jelikož Nissanu vypadly z nabídky lacinější motory, musí se všichni milovníci nové Micry spokojit s turbem nadopovaným litrovým tříválcem o výkonu 100 koní. Parametry vozu nejsou špatné, dokonce ani sériová výbava, která zahrnuje například klimatizaci, šest airbagů nebo audiosystém, nicméně za cenu skoro 316 tisíc korun už jsme lehce za hranicí masové cenové dostupnosti.

Foto: Nissan

Micra má sice svižný litrový motor s turbem, ale poněkud vysokou cenu

Opel Corsa

Nejnovější Corsa vstoupila na český trh  teprve nedávno. Generace s označením F se může pochlubit motorem o objemu 1,2 litru a s výkonem 75 koní. Ve standardu auto za 290 tisíc korun nabízí mnoho výbavy, nicméně mechanicky ovládanou klimatizaci si musíte draze připlácet nebo sáhnout po finančně náročnější edici Smile, výhodně postavenou pro český trh.

Foto: Opel

Opel Corsa je nejlevnějším modelem značky, základ vyjde na necelých 300 tisíc a nabídne slušnou výbavu

Renault Clio

Renault sice vlastní Dacii, ale levné auto nabízí také ve vlastních řadách. Modernizované Clio stojí 260 tisíc korun a v základu poskytne výkon 65 koní, diodové přední lampy, tempomat, šest airbagů, hlídače jízdních pruhů nebo elektrické ovládání předních oken. Pokud by vám stačil starší model předchozí generace naladěný na výkon 75 koní, můžete ho s výkupním bonusem koupit už za 240 tisíc korun.

Foto: Jakub Deml

Renault Clio je spolu s Hyundaiem i10 žhavým kandidátem na nákup cenově dostupného vozu

Suzuki Ignis

Jedno z nejlevnějších kompaktních SUV na trhu pochází z dílen japonské automobilky Suzuki a jmenuje se Ignis. Auto dokonce disponuje zážehovou dvanáctistovkou s mild-hybridní technologií, která poskytne výkon 90 koní a pracuje s pětirychlostním manuálem. Ve standardu pak očekávejte například klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, audiosystém s MP3, světelný senzor nebo elektricky nastavitelná zpětná zrcátka. A cena? Pětidveřové provedení s pohonem předních kol stojí 252 900 Kč.

Foto: Suzuki

Suzuki Ignis je jedním z nejmenších a nejlevnějších SUV na českém trhu

Lada Granta

Ruská Lada Granta je přímým nástupem klasických žigulíků. Na český trh se dováží pomocí individuálních kanálů, přičemž nejchudší výbava vyjde na 320 tisíc korun. Co čekat v základu? Moc toho není, ale osmiventilovou zážehovou šestnáctistovku (87 koní), řidičův airbag, imobilizér, kabinový filtr nebo 14palcové ocelové disky dostanete bez jakéhokoli příplatku. Takže pokud chcete relativně levný a v Česku nevídaný sedan, tohle je jedna z nákupních možností.

Foto: Lada

Lada Granta se kvůli individuálnímu dovozu a homologaci prodraží, proto zaujme spíše jen fanoušky značky

Seat eXS KickScooter

Nejde úplně o auto, ale Seat eXS KickScooter uvádíme jako zajímavost, jelikož se objevuje v regulérní nabídce španělské automobilky. Elektrická koloběžka váží 12,5 kilogramu, vyvine nejvyšší rychlost 25 kilometrů za hodinu, uveze sto kilo a dojede nejvýše 25 kilometrů na jedno nabití. Základ vyjde na 16 299 Kč, což z této koloběžky dělá zaručeně nejlevnější dopravní prostředek nabízený Seatem u nás. Na druhé příčce je pak Ibiza, ale za tu zaplatíte přes 300 tisíc korun.

Foto: Seat

Elektrická koloběžka od Seatu je nejlevnějším vozítkem výrobce na českém trhu

Nabídka není zase tak špatná, nemyslíte? Kupujete výhradně nové levné automobily, nebo si raději počkáte pár let na slušně vybavenou ojetinu vyšší třídy?

Související témata:
Načítám