Hlavní obsah

Nejlepší vůz pro natáčení Nissanu GT-R? Jedině Nissan GT-R!

Foto: Nissan

Jaké nejlepší možné auto může mít Nissan pro natáčení sportovního GT-R? Nikoho nepřekvapí, že jde také o GT-R, ovšem patřičně upravené

Abyste efektivně nafilmovali hodně rychlé auto, potřebuje minimálně stejně dobrý kameramanský vůz. Japonská automobilka Nissan potřebovala zachytit svoji novinku GT-R Nismo, a tak najala chlapíka jménem Mauro Calo, který postavil speciální stroj. Nebudete tomu věřit, jde také o GT-R. Ale jaké!

Článek

Amatérští videotvůrci tak maximálně dýchnou na přísavku a nalepí na auto pár kamer, případně využijí funkcí nějaké lepší zrcadlovky. Profesionálové jsou schopni přestavět celý stroj a navěsit na něj všemožné držáky, stabilizátory nebo dálkové ovladače.

Foto: Nissan

Vůz je schopen natáčet auto zepředu i zezadu

Japonci si toho jsou vědomi, a tak najali experta jménem Mauro Calo, který jim postavil kameramanský Nissan GT-R, aby efektivně zachytil žhavou novinku značky – Nissan GT-R Nismo.

Foto: Nissan

Takhle to vypadá uvnitř při filmování vozu

Calo je známý jako precizní řidič, fotograf, kameraman milující vysoce kvalitní záběry a celkově je považován za automobilového video experta. Jím navrhovaný vůz si musel zachovat agilitu, aby na okruhu stačil vysoce výkonnému modelu GT-R Nismo, proto přišel o části interiéru, které nahradily hliníkové podpěry.

Foto: Nissan

Rámy vpředu jsou určeny pro kamery

Calův tým ještě svařil trubkové rámy, které slouží jako nosiče karbonových aktivních stabilizátorů. Lak vozu je matně černý - to kvůli eliminaci nežádoucích odlesků.

Foto: Nissan

Pokaždé, když je vůz v akci, poskytuje pracovní prostor pro čtyři lidi. Calo řídí samotné auto, vedle něj sedí kameraman, vzadu najdete režiséra a poslední sedačka je vyhrazena pro doplňkového kameramana. Jako zajímavost uvádíme, že oficiální snímky byly pořízeny na novinářské prezentaci na závodní dráze Lausitzring.

Foto: Nissan

Nissan odhalil omlazené GT-R Nismo 2020 na autosalonu v New Yorku. Vůz vyjde v přepočtu na skoro pět milionů korun.

Supersport nabídne mnoho drobných vylepšení, přepracované řízení a odpružení, sofistikovanější výfuk, karbon-keramické brzdy značky Brembo, upravené vstupní otvory pro vzduch a odlehčená 20palcová kola Ray s přilnavými pneumatikami Dunlop.

Foto: Nissan

Přestavba není žádná amatérská práce, kabeláž je vedena jednoduše, ale zároveň velmi chytře

Kameraman Mauro Calo je ale v motorovém světě známý, i když opomeneme jeho úchvatné záběry silných strojů. V roce 2011 s Mercedesem C63 AMG pokořil rekord v driftování, když ve smyku ujel neuvěřitelných 2308 metrů!

Načítám