Článek
Od doby, kdy se v roce 2009 stal prezidentem Toyoty, zaměřil automobilový koncern svou pozornost na motoristický sport a sportovní modely. Uprostřed jednoho z pohoří ve střední části Japonska se po klikaté silnici řítí stříbrná Toyota GT 86 s číslem 104. Je to jedno ze 75 aut, která se účastní soutěže Fukui Rally. Za jeho volantem sedí 60letý Akio Toyoda. Když každé ráno vchází v obleku do hlavního sídla společnosti Toyota Motor Corporation, jeho podřízení v něm vidí prezidenta a generálního ředitele největší automobilky na světě. Ovšem na závodní trati a na automobilových okruzích ho všichni jeho kolegové-závodníci i fanoušci znají pod přezdívkou "Morizo".
Soutěž Fukui Rally je ryze lokální akcí, její organizátoři si to tak přejí. Nejsou zde žádná celostátní média, žádní hvězdní jezdci, žádné reklamní agentury. Jediným sponzorem této rallye, stejně jako celé řady dalších lokálních soutěží, je Toyota Motor Corporation. Je to svátek řidičů-amatérů, jezdců, kteří jednoduše milují automobily. Generální ředitel Toyoty a dědic majetku rodiny Toyodů klidně stojí ve frontě za ostatními závodníky a čeká na registraci. Po ní se prodírá davem a pozorně poslouchá bezpečnostní pokyny a pravidla soutěže. Ochotně se zdraví s fanoušky, pózuje fotografům a poskytne rozhovor pro regionální televizní stanici o místní pochoutce, rýžovém fukudonu. Morizo je mnohem víc než pouhá přezdívka - pro Toyodu znamená propustku k osobnímu kontaktu s jinými jezdci, členy všech týmů i fanoušky.
Odejde od pracovního stolu a závodí, ať již na prestižní akci na německém Nürburgringu nebo na zmiňované japonské akci lokálního významu. Tímto způsobem Akio Toyoda pečuje o svoji vášeň a mnoho jeho podřízených se rozhodlo jít v jeho stopách. Právě takto může největší výrobce automobilů na světě zůstat flexibilní a udrží si dobré znalosti o svých zákaznících i automobilech, které vyrábí. Profesionální dráha Akia Toyody je výjimečná. Vnuk zakladatele Toyoty měl zaručenou silnou pozici ve strukturách firmy, ale přesto se nijak nesnažil o to, aby si svou životní pouť jakkoliv ulehčil. Naplno se věnoval oběma kariérám a krok za krokem rostl jako manažer, začínající od nejnižších pozic, i jako testovací jezdec, který pravidelně startoval v rallye a jiných automobilových závodech. Po dobu šesti let piloval svou jízdní techniku pod vedením manažera testovacích jezdců Toyoty Hiromu Naruse. Právě díky němu si vyjel nejvyšší licenci v rámci vnitřního firemního systému hodnocení jezdců.
Inspiruje to i zaměstnance Toyoty, od vrcholných manažerů až po dělníky pracující u výrobních linek. Například ve Fukui Rally startoval kromě Toyody také člen představenstva a výkonný manažer Shigeru Hayakava. Ve své první rallye v životě usedl Hayakava do upraveného hatchbacku Toyota Vitz, na jehož karoserii se vyjímal obrázek „Gazoo Lady“ ve stylu anime. Členy týmů Toyota Gazoo Racing a TRD, které se účastní těch nejprestižnějších rallyových soutěží i jiných automobilových závodů na světě, se pravidelně stávají zaměstnanci firmy. Ždímání maximálních výkonů ze závodních automobilů je pro ně tím nejlepším způsobem získávání zkušeností a inspirace pro práci na sériových automobilech.