Hlavní obsah

Nejlepší Mercedes G je Brabus 800 Adventure XLP s dronem

Foto: Brabus

Mercedes-AMG G63 získává v provedení Brabus 800 Adventure XLP zcela nový vzhled

Jestli chcete rychlý mercedes, zajděte do AMG. Ale jestli chcete rychlý a extravagantní mercedes, pak zazvoňte u dveří v Brabusu a chtějte model 800 Adventure XLP. Jde totiž o hodně nabroušený off-road třídy G, ke kterému dostanete i drona, který je rychlejší než auto samotné.

Článek

Mercedes-AMG G63 je sám o sobě rychlým a schopným off-roadem, ale pokud se do jeho čtyřlitrového osmiválce se dvěma turbodmychadly pustí technici z Brabusu, rázem dostanete výkon 800 koní a točivý moment skoro 1 000 Nm. K tomu všemu auto zrychlí z nuly na sto za 4,8 sekundy a přepracované boční výfuky dají světu najevo, že se uvnitř žení všichni čerti.

Foto: Brabus

Přepracováním prošel také výfuk a v případě Brabusu jde o velmi hlučnou záležitost

Aby géčko dobře sedělo na silnici, byl mu prodloužen rozvor o 508 milimetrů, uříznuta střecha a zastavěná pick-upová korba z uhlíkových vláken a oceli. Portálové nápravy dostaly 22palcové disky Brabus Monoblock HD a obutí ve formě pneumatik Pirelli Scorpion ATR o rozměru 325/55. Výsledkem je světlá výška 487 milimetrů.

Foto: Brabus

Kola značky Brabus mají průměr 22palců

Robustnost offroadu podporuje ještě bodykit, který vůz rozšiřuje o 116 milimetrů. Celková délka auta pak, ve srovnání se sériovým modelem Mercedes-AMG G63, který měří lehce přes 4,8 metru, vzrostla o 688 milimetrů.

Odpružení vozidla zajišťují speciální vinuté pružiny vyvinuté společností Brabus. Zavěšení vpředu je stejně jako u originálu nezávislé, zatímco vzadu najdete tuhou nápravu. Mnoho dalších komponentů podvozku je vyrobeno z frézovaného hliníku. Tuhost je možné regulovat pomocí voliče jízdních režimů, který mění také nastavení řízení i reakce motoru podle zvoleného profilu.

Foto: Brabus

Portálové nápravy a přepracované zavěšení v terénu přijdou vhod

Brabus 800 Adventure XLP půjde do výroby už tento rok a rovnou nabídne vymazlenou edici First Edition za 14,7 milionu korun. Ale to by nebyl Brabus, kdybyste si nemohli pořídit něco navíc. Vyobrazený pick-up má příplatkovou stříbrnou metalízu, interiér v kůži v barvě tmavého dubu, naviják, expediční nosič, karbonový deflektor, přídavné osvětlení nebo německý dron s vlastním přistávacím portem na korbě vozu.

Foto: Brabus

V interiéru to voní kůží a luxusem

Samotný dron nazvaný Wingcopter zvládne letět rychlostí až 241 kilometrů za hodinu, tedy o 32 kilometrů za hodinu rychleji než samotný automobil. Jeho operační rádius je až 120 kilometrů a umí transportovat zásoby nebo záchranářský materiál.

Pokud byste zatoužili po vyobrazené specifikaci, připravte si 17 milionů korun. Jestli vám stačí holá verze se základním výkonem 700 koní, pak vás auto bude stát „jen“ 10 milionů korun. Tak či onak je to za neobyčejné géčko stejně pořádná finanční pálka.

Načítám