Článek
Švýcarská společnost Officine Fioravanti se úpravě legendární Testarossy věnuje už čtrnáct měsíců. A teď pustila do světa video, po jehož zhlédnutí budete souhlasit s hláškou, že „chudoba je svinstvo“.
Na rozdíl od ostatních restomodů, o kterých na Garáži rádi a často píšeme, nechali v Officine Fioravanti karoserii v původním stavu, protože neshledali sebemenší důvod na jejích dokonalých tvarech něco měnit. Největším rozdílem proti originálu jsou větší pětipaprsková kola, aby se za ně vešly velké závodní brzdy Brembo a vůz mohl jezdit na moderních výkonných pneumatikách. Společnost také zmiňuje úpravy v aerodynamice, stejně jako snížení váhy o 120 kg, v obou případech ale neprozrazuje žádné detaily.
Zato plochý dvanáctiválcový motor o objemu 4,9 l dostal spoustu pozornosti. V podstatě z něj zůstal jen blok. Vnitřnosti i hlavy jsou jiné, nové je sání i titanový výfuk. Motor teď točí devět tisíc otáček, přičemž původní jednotka uměla 6 750 otáček a měla výkon 434 koní. Úpravce všechny detaily hodlá zveřejnit až při oficiálním uvedení na trh, ale už teď uvádí, že jejich auto pojede přes 320 km/h.
I podvozek prošel kompletní úpravou, vůz dostal elektronicky řízené tlumiče Öhlins, nastavitelné stabilizátory a rychlejší řazení. Novinkou je i ABS nastavitelné ve dvanácti krocích a kontrola trakce.
Karoserie sice zůstala původní, ale to se nedá říct o interiéru. Nijak zvlášť vzhledné plastové díly budou nahrazeny frézovaným hliníkem, všechny kožené díly jsou šité ručně a nový je i špičkový audiosystém, který se ale tváří jako dobový díl.
„Pro nás to není běžný restomod, snažili jsme se přinést budoucnost do minulosti,“ uvádí se na stránkách Officine Fioravanti. A podle našich informací chtějí svou novou Testarossu představit světu již v červnu. Těšíme se!