Článek
Modelovou řadu Expedition jsme vám už představili v rámci testu modelu UAZ 3163 Patriot. Jak se to má s Buchankami, jste se zase mohli dočíst v našem článku, který je kompletně představoval. Momentálně se do Evropy začaly dovážet kombíky UAZ 3909 s výrazně oranžovým lakem a off-roadovou výbavou už ve standardním provedení.
Základ edice Expedition tvoří UAZ 390995 se sedmi místy k sezení, který má mezi řidičem a spolujezdcem uložený 2,7litrový zážehový čtyřválec naladěný na 112 koňských sil a 198 Nm točivého momentu. Převodovka je manuální, pětirychlostní, vůz disponuje také mechanickým připojením pohonu předních kol a přídavnou redukční převodovkou, taktéž mechanicky řazenou.
V rámci nadstandardní výbavy se můžeme bavit o nemetalickém oranžovém, zeleném nebo šedém lakování. Kontakt s vozovkou zprostředkovávají 16palcové terénní pneumatiky BF Goodrich AT o rozměru 225/75, které jsou obuty na ocelových discích v černé barvě. Tyče řízení vpředu chrání ještě speciální trubková ochrana.
Vůz dále nabídne elektrickou uzávěrku zadního diferenciálu (Eaton), expediční nosič a žebřík, zadní pevnostní nárazník s nosičem plnohodnotné rezervy a přední pevnostní nárazník s rámem a vestavěným navijákem. Rám vpředu není homologovaný pro provoz v EU, nicméně je odnímatelný, tudíž jej po homologaci lze na vlastní riziko namontovat zpět.
Česká stopa se nezapře
Uvnitř se můžete těšit na silnější baterii, stolek, sedadla s voděodolným čalouněním a barevným prošíváním, vyhřívaná přední sedadla, posuvná okna a sjednocený klíč pro zapalování a zámky dveří – standardně totiž dostanete u buchanky dva různé klíče. V rámci bezpečnosti nechybí systém ABS nebo technologie nouzového volání ERA-Glonass, která je plně funkční i u nás a skutečně vás spojí s tísňovou linkou 112.
Vůz do Evropy putuje na objednávku (dodání 4-6 měsíců) a podle oficiálního importéra není standardně držen skladem, jelikož v zemích Evropské unie je nejpopulárnější verze 2206 s až devíti místy k sezení. UAZ 3909 Combi Expedition se v Česku prodává za 470 750 Kč bez DPH, tedy za necelých 570 tisíc s daní.
Nutno dodat, že v Rusku plní vozy emisní normu Euro 5 a pro evropské účely jsou jednotlivě upravovány a homologovány v Česku (Euro 6, WLTP). Modifikace se netýká jen systému řízení emisí, ale jde také o různé mechanické úpravy – například přesunutí bočních směrových světel. Z toho důvodu se evropské verze od těch ruských fyzicky odlišují.