Hlavní obsah

Nejlepší auta roku 2020 podle redakce Garáž.cz

Foto: Redakce Garáž.cz
Aktualizováno

I přes značné komplikace byl rok 2020 nakonec velmi úrodný na automobilové novinky, kterých bylo skutečně nespočet! Našly se mezi nimi opravdové skvosty, které nás svým pojetím a schopnostmi uchvátily, ale také podivnosti, nad kterými kroutíme hlavami. Pojďme si zástupce obou skupin pěkně podrobně proklepnout…

Článek

Dobrých aut se letos objevila spousta, ale z toho dlouhého zástupu vystupuje následující desítka – liga výjimečných. Auta, která nejsou jen dobrá, ale skutečně skvělá, vynikající a v řadě případů dokonce ikonická. O těchto deseti se bude mluvit ještě hodně dlouho!

Příště se podíváme na ta nejkontroverznější auta roku 2020.

NEJLEPŠÍ AUTA ROKU 2020

1. Land Rover Defender

Foto: Jakub Deml

Nový Defender se rozhodně nebojí zašpinit, ale šíře jeho schopností je daleko větší

Ikona mezi off-roady se vrátila s plnou parádou! Povědomé tvary, příkladná praktičnost, skvělá odolnost a neskutečné terénní schopnosti, k tomu nejmodernější technika a jízda na asfaltu, která trumfne i Ranger Rover. Ano, starou charismatickou legendu nepřestaneme oplakávat, ale už byl dávno čas na změnu a tohle je správný Defender pro 21. století.

2. Honda e

Foto: Jiří Čermák

Designově je to roztomilé retro, ale jinak je skrz naskrz moderní stroj

Honda všem ukázala, jak postavit elektromobil s duší – roztomilý retro design zvenku, uvnitř naprostá moderna plná pokrokových řešení, živá jízdní charakteristika a naprostá oddanost svému účelu. Honda e je elektrické městské auto, jak má být. Kritikové žehrají na cenu a omezený dojezd, ale „éčko“ nestojí víc než citelně zaostalejší konkurence (mluvíme o tobě, Mini Coopere SE!) a těch 200+ km na město bohatě stačí. Kdepak, tohle auto se Hondě prostě dokonale povedlo!

3. Mercedes-Benz třídy S

Foto: Mercedes-Benz

Až vyhrajete ve sportce, nepřemýšlejte a jděte si ho hned koupit, nebudete litovat!

Král je mrtev, ať žije král! Nový vládce mezi luxusními limuzínami znovu dokázal svou nadřazenost a předvádí špičkové pojetí naprostého komfortu, nenucené elegance a technické vyspělosti, která dělá z konkurenční A8 a 7-er nedotažené zbytečnosti.

4. Porsche Taycan

Foto: Porsche

Rovně jede jako z praku, ale jsou to zatáčky, kde dokáže opravdu šokovat… a pobavit!

První elektrické Porsche všichni tipovali na prodejní propadák, ale místo toho se na něj stojí fronty a fabrika ho nestíhá vyrábět. Taycan není dokonalý a je příšerně drahý (jak se na Porsche sluší a patří), ale ukazuje Tesle, jak má být moderní elektromobil precizně navržený, kvalitně vyrobený, a hlavně, jak má správně jezdit. Fanouškům rychlých kol zase dává útěchu, že ani elektromobily nebudou za volantem žádná nuda. Díky, Porsche!

5. Toyota Yaris GR

Foto: Toyota

Je malý, proto je v něm všechna ta zloba kondenzovaná na maximum

Jedno z těch aut, která „už nikdy nikdo nevyrobí“. Kapesní raketa od Toyoty následuje tradici ostrých homologačních speciálů a přináší špičkovou (skoro)závodní techniku v civilním balení. Výsledkem je úžasně ryzí řidičské auto, které nadšeně jásá, když ho ždímáte jako citron, a je tak mnohem zábavnější než daleko dražší konkurenti. Kdo by si kdy pomyslel, že Yaris za milion bude tak úžasný kauf…

6. Dacia Sandero

Foto: Dacia ČR/Tomáš Devera

Nové Sandero se Dacii vážně povedlo na jedničku

Nové Sandero je historicky první Dacia, která není jen „za ty prachy dobré auto“, ale prostě „dobré auto“. Tečka. Navíc pořád nestojí majlant, i když si do něj objednáte spoustu (konečně použitelných) prvků výbavy. Tohle auto nadělá vrásky na čele dražších soupeřů od zavedených značek.

7. Porsche Cayman GTS 4.0

Foto: Porsche

Cayman s atmosférickým šestiválcem prostě chutná nejlépe

Další skvostné řidičské auto uplynulého roku. Porsche vyslyšelo volání pravověrných fanoušků a vrátilo svému sporťáku poctivý atmosférický šestiválec, který má báječnou odezvu na plyn, nechá se radostně točit a úžasně při tom burácí na celé kolo. Cayman (i Boxster) už je tak zase kompletní.

8. Škoda Enyaq iV

Foto: Škoda Auto

První zcela nový elektromobil Škoda se nám vážně líbí

První kompletně elektrická Škoda byla netrpělivě (a trochu s obavami) očekávána. Nepokazí to? Nepokazili! Enyaq iV vypadá zvenku báječně (ta podsvícená maska se fakt povedla), má propracovaný interiér, je dost velký a uvnitř má spoustu prostoru. Technika a její specifikace také vypadají dobře. Ano, je to drahé auto (ostatně jako všechny elektromobily), ale je lepší než podobně drahá konkurence (tím myslíme především VW ID.4) a nestojí zase o tolik víc než pěkně vybavený Kodiaq. V Mladé Boleslavi zkrátka odvedli skvělou práci a vkročili do budoucnosti.

9. BMW M2 CS

Foto: BMW

BMW M odvedlo fantastickou práci a stvořilo špičkové sportovní auto

Napotřetí to konečně klaplo – BMW postavilo špičkové sportovní auto, na které se bude zase dlouho vzpomínat. M2 byla dobrá, M2 Competition byla skvělá a M2 CS je prostě brilantní. Ideální velikost, vzrušující rychlost, precizní ovladatelnost a ostrý charakter, kterým tohle auto náramně připomíná výjimečnou E46 M3 CSL. Načekali jsme se, ale vyplatilo se to!

10. Hyundai Tucson

Foto: Hyundai

Nový Tucson svým zjevem i kvalitou vystupuje z davu

Není neobvyklé, že nejnovější auto v segmentu je zároveň to nejlepší. Ale je to historicky poprvé, co je tím autem Hyundai! Korejská automobilka pořádně šlápla na plyn, a nový Tucson je tak nejen plný nejmodernější techniky, ale také perfektně propracovaný a s odvážným designem, který odráží sebevědomí značky. Už je to jasné, Hyundai se skutečně naučil dělat špičková auta.

Divoká karta – Volvo P1800 Cyan

Foto: Cyan Racing

Naprostá řidičská nirvána ve skvostně tvarovaném těle automobilové klasiky

S restomody (klasická auta vylepšená moderní technikou) se v poslední dekádě roztrhl pytel, ale že jedno postaví Volvo, respektive jeho závodní divize Cyan Racing, to by nás ani ve snu nenapadlo. Ale zvládli to dokonale! Model P1800 z šedesátých let je jedním z nejkrásnějších aut, jaké kdy Volvo vyrobilo, chlapi od Cyanu ho navíc vylepšili novým podvozkem, výkonnějšími brzdami a motorem převzatým rovnou ze závodního auta. Výsledkem je 420 koní na 990 kilo a žádní elektroničtí andělíčci strážní, prostě neředěná automobilová divočina. MILUJEME HO!

Souhlasíte s naším výběrem, nebo byste rádi vyzdvihli jiné kousky? Vyberte svého favorita v anketě, nebo napište do diskuse!

Jaké auto roku 2020 vás dostalo nejvíc?
1. Land Rover Defender
8,7 %
2. Honda e
2,3 %
3. Mercedes-Benz třídy S
11,4 %
4. Porsche Taycan
1,7 %
5. Toyota Yaris GR
7,1 %
6. Dacia Sandero
5,9 %
7. Porsche Cayman GTS 4.0
2,5 %
8. Škoda Enyaq iV
9,8 %
9. BMW M2 CS
4 %
10. Hyundai Tucson
25,3 %
Divoká karta – Volvo P1800 Cyan
21,3 %
Celkem hlasovalo 2726 čtenářů.
Načítám