Hlavní obsah

Nejdražší Juke na světě má střeva z GT-R a je na prodej

Foto: JamesEdition

Tohle není tovární Nissan Juke-R. Díváte se na SVM Juke R-700. V čem je lepší než originál?

Nissan Juke je už od své první generace velmi osobité SUV, které v sobě nese inspiraci od závodních legend. Tento konkrétní projekt však dotáhl onu filosofii k dokonalosti, jelikož v útrobách vozu pracuje vylepšené pohonné ústrojí z modelu GT-R R35. Že jste už o Juke-R četli? Pozor, tohle není originál…

Článek

Před pár lety Nissan skutečně ve spolupráci se skupinou RML vyrobil čtyři kusy (dva pro Evropu, dva pro Střední východ) Juke-R s pohonnou jednotkou vypůjčenou z GT-R R35. Na prodej se teď pod záštitou německé soukromé společnosti VDM Cars a aukční síně JamesEdition objevil model s pořadovým číslem pět, velmi podobný továrním extrémním SUV.

Foto: JamesEdition

Karoserii má SVM Juke-R700 shodnou s původní předlohou, hardware však nikoli

Leckde jste se mohli dočíst, že tento model je pátým z vyrobených originálů, ale není to tak. Bestie na obrázku vznikla v dílnách britské firmy Severn Valley Motorsport a s původní předlohou má společnou jen karoserii, která skutečně pochází od skupiny RML.

Foto: JamesEdition

Interiér je trochu Juke, trochu GT-R

Juke-R700 od SVM má dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru, původně určený pro Nissan GT-R. Díky větším vstřikovačům paliva, novému sání a zakázkovému karbonovému výfuku dosahuje SUV výkonu 700 koňských sil. O změny kvaltů se pak stará zesílená šestirychlostní sekvenční převodovka. Pro srovnání – tovární Juke-R dosahuje výkonu „jen“ 485 koní a jeho faceliftovaný nástupce Juke-R 2.0 zase 600 koní.

Foto: JamesEdition

Motor z Nissanu GT-R dosahuje po úpravě 700 koňských sil

Aby auto lépe sedělo na silnici a včas zastavilo, má k dispozici pohon 4×4, nastavitelné tlumiče Nitron, zakázkové brzdové kotouče a brzdové třmeny z pravého GT-R (Brembo). Malé SUV zdobí 20palcová litá kola, opět z Nissanu GT-R, obutá na pneumatikách Bridgestone o rozměrech 225/40 vpředu a 285/35 vzadu.

Také v interiéru najdete prvky patřící Juke-R a japonskému super sporťáku. Jde kupříkladu o volant, přístrojový štít nebo sedačky. Kvůli bezpečnosti a vyztužení karoserie úpravce dovnitř zastavěl též ochrannou klec i hasicí přístroj.

Foto: JamesEdition

Volant a přístrojový štít pochází z GT-R R35

S nájezdem pouhých 20 kilometrů a cenou 649 500 eur, což je v přepočtu při dnešním kurzu necelých 18 milionů korun, se bavíme asi o nejdražším a nejsilnějším malosériově vyráběném Juke na světě. Těchto vozů totiž vzniklo celkem pět, ale dva už jsou v křemíkovém nebi, dva patří japonské automobilce a na ten poslední se právě koukáte.

Pokud si tohle bláznivé SUV skutečně koupíte, dostanete jako bonus celý záznam Nissanem dozorované přestavby, a to od skici až po konečný výsledek.

Načítám