Článek
Tuningu jsme se už na Garáži.cz věnovali mnohokrát. Ukazovali jsme, jak by měl a jak zase neměl vypadat. Víme, že je to každého rozhodnutí, jestli si na auto nalepí desítky zbytečných a často nehezkých dílů, samolepek nebo jestli nasadí nesmyslně velká kola, ale pořád si myslíme, že nejlepší je jít za profesionály. Ostatně, udělali to i němečtí policisté, kteří si nechali upravit hybridní BMW i8 právě proto, aby ukázali, že tuning může být vkusný, ale zároveň bezpečný a může se držet v zákonných limitech. Podobnou osvětu bychom podle nás potřebovali i v České republice, kde to na leckterých tuningových srazech vypadá spíše jako na šrotišti. A je to velká škoda.
Mezi profesionály, kterým bychom auto s naprostým klidem svěřili k úpravě, patří i německá firma ABT Sportsline. Ta si nehraje na žádné imitace Rychle a zběsile, ale dbá na to, aby jejich úpravy byly precizně zpracované, vždy dotažené k dokonalosti. A hlavně důsledně provedené tak, aby fungovaly, ale zároveň byly bezpečné. Dnes vám v jejich podání ukážeme už z výroby dost ostré, ale končící Audi RS 6 Avant, které nás velmi zaujalo.
Nejprve si ale připomeňme, jak moc zajímavá je RS6 Avant ve svém základu. Audi jí pod kapotu vměstnalo zážehový osmiválec o objemu 4 litry, kterému sekundují dvě velká turbodmychadla. Nic pro začátečníky, protože tahle kráska se chlubí sériovým výkonem 605 koní a točivým momentem 750 Nm. Zmíněné hodnoty pak samozřejmě putují na všechna čtyři kola. Také si myslíte, že to je až dost? No, žijí mezi námi tací, kteří potřebují ještě víc.
A právě pro ty tu je ABT. Ti se rozhodli upravit mapy řídicí jednotky, přidat na zakázku dělané výfukové potrubí, a hlavně namontovat ostřejší brzdy. Obzvlášť ten poslední krok byl velmi důležitý, protože díky dotyčné úpravě se Audi může pochlubit výkonem 735 koní a točivým momentem 920 Nm. A právě prozíravost, s níž ABT pamatoval i na to, že takové stádo koní bude potřeba také zastavit, jej odděluje od tuningových amatérů, kteří se ženou za výkonem, přičemž zapomínají na bezpečnost.
Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne RS6+ Nogaro Edition lehce pod tři sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 320 km km/h. Dle videa, které máte výše, auto skvěle jede, ale hlavně zní. Už pouhé nastartování vám dá jasně znát, že tohle není hračka pro slabé povahy. Z výfuku se ozývá hrozivé prskání, a tak to u nás v redakci máme rádi. Hezká práce!