Hlavní obsah

Nejdokonalejší kombi světa? Audi RS6+ Nogaro Edition od ABT

Foto: ABT Sportsline

Audi RS6+ Nogaro Edition

Tuning má různé podoby, ale ne vždy je výsledek úpravy hodný pozornosti. Někteří si myslí, že se montáží levných, ale pořádně velkých dílů karoserie stanou těmi pravými tunery. Jiní ale dají přednost profesionální úpravě, což často vede k velmi zajímavým výsledkům. Jeden takový pro vás dnes máme a jmenuje se RS6+ Nogaro Edition.

Článek

Tuningu jsme se už na Garáži.cz věnovali mnohokrát. Ukazovali jsme, jak by měl a jak zase neměl vypadat. Víme, že je to každého rozhodnutí, jestli si na auto nalepí desítky zbytečných a často nehezkých dílů, samolepek nebo jestli nasadí nesmyslně velká kola, ale pořád si myslíme, že nejlepší je jít za profesionály. Ostatně, udělali to i němečtí policisté, kteří si nechali upravit hybridní BMW i8 právě proto, aby ukázali, že tuning může být vkusný, ale zároveň bezpečný a může se držet v zákonných limitech. Podobnou osvětu bychom podle nás potřebovali i v České republice, kde to na leckterých tuningových srazech vypadá spíše jako na šrotišti. A je to velká škoda.

Mezi profesionály, kterým bychom auto s naprostým klidem svěřili k úpravě, patří i německá firma ABT Sportsline. Ta si nehraje na žádné imitace Rychle a zběsile, ale dbá na to, aby jejich úpravy byly precizně zpracované, vždy dotažené k dokonalosti. A hlavně důsledně provedené tak, aby fungovaly, ale zároveň byly bezpečné. Dnes vám v jejich podání ukážeme už z výroby dost ostré, ale končící Audi RS 6 Avant, které nás velmi zaujalo.

Nejprve si ale připomeňme, jak moc zajímavá je RS6 Avant ve svém základu. Audi jí pod kapotu vměstnalo zážehový osmiválec o objemu 4 litry, kterému sekundují dvě velká turbodmychadla. Nic pro začátečníky, protože tahle kráska se chlubí sériovým výkonem 605 koní a točivým momentem 750 Nm. Zmíněné hodnoty pak samozřejmě putují na všechna čtyři kola. Také si myslíte, že to je až dost? No, žijí mezi námi tací, kteří potřebují ještě víc.

A právě pro ty tu je ABT. Ti se rozhodli upravit mapy řídicí jednotky, přidat na zakázku dělané výfukové potrubí, a hlavně namontovat ostřejší brzdy. Obzvlášť ten poslední krok byl velmi důležitý, protože díky dotyčné úpravě se Audi může pochlubit výkonem 735 koní a točivým momentem 920 Nm. A právě prozíravost, s níž ABT pamatoval i na to, že takové stádo koní bude potřeba také zastavit, jej odděluje od tuningových amatérů, kteří se ženou za výkonem, přičemž zapomínají na bezpečnost.

Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne RS6+ Nogaro Edition lehce pod tři sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 320 km km/h. Dle videa, které máte výše, auto skvěle jede, ale hlavně zní. Už pouhé nastartování vám dá jasně znát, že tohle není hračka pro slabé povahy. Z výfuku se ozývá hrozivé prskání, a tak to u nás v redakci máme rádi. Hezká práce!

Související témata:
Načítám