Hlavní obsah

Nejbezpečnější auto podle Euro NCAP? Nenápadná Mazda CX-30

Foto: Euro NCAP

Jestli máte v úmyslu havarovat, v optimálním případě byste asi chtěli sedět v Mazdě CX-30

Crashtesty organizace Euro NCAP jsou celosvětově považovány za nejlépe vypovídající o bezpečnosti nových automobilů. Nová Mazda CX-30 si pak v poslední sérii crashtestů vysloužila 99procentní hodnocení při čelním nárazu, což je nejlepší výsledek v historii. Obstála ale na všech frontách...

Článek

Všechny automobilky staví svoje nové modely jako co nejbezpečnější, podřizují tomu i spoustu jiných věcí a výsledky Euro NCAP jsou pro ně velmi důležité. V reálných podmínkách nejčastější, a tedy při hodnocení ostře sledovaný, je čelní náraz. A v něm se Mazda CX-30 stala nejbezpečnějším autem všech dob – s hodnocením 99 procent porazila dosavadní premianty, a sice Mazdu 3 a modely Volvo V40 a XC60, u nichž hodnocení dosahovalo i tak vysokých 98 procent.

„Většina moderních aut získává pětihvězdičkové hodnocení a lze ho považovat za jakýsi standard, ale výsledky Mazdy CX-30 přesto stojí za mimořádnou pochvalu, jsou opravdu působivé,“ stojí v hodnocení Euro NCAP. „V případě čelního nárazu byla ochrana posádky vyhodnocena jako dobrá u řidiče i spolujezdce na zadním sedadle a Mazda CX-30 získala maximální počet bodů. Při předsazeném nárazu, tedy čtyřiceti procenty přídě, byla ochrana řidiče i spolujezdce na předních sedadlech dobrá a dostačující v případě holení. Maximální počet bodů pak brala Mazda CX-30 i v případě bočního nárazu a bočního nárazu do sloupu.“

Takže tady máme hodnocení 99 procent v případě čelního nárazu, 86 procent za ochranu dětí a 80 procent za ochranu ostatních účastníků provozu.

Pokud čtete pozorně, nebo testy Euro NCAP sledujete pravidelně, určitě jste si všimli, že vysoké hodnocení má i Mazda 3, ze které SUV s označením CX-30 vychází. Aby ne, sdílí s ní části karoserie a má podobnou konstrukci.

Velkou roli ale hraje v celkovém hodnocení i bezpečnostní výbava a asistenční systémy, přičemž i tady je Mazda CX-30 na velmi vysoké úrovni. Už v základu má kolenní airbag řidiče, předkolizní systém s detekcí chodců, umí hlídat jízdní pruhy a mrtvý úhel ve výhledu řidiče, má adaptivní tempomat i systém rozpoznávání dopravních značek, nechybí ani systém kontroly bdělosti řidiče. Za tohle všechno má pak CX-30 hodnocení 77 procent.

V celkovém hodnocení má tak CX-30 pětihvězdičkové ocenění a nám se líbí zase o kus víc. Kromě toho, že je bezpečná, tak má totiž i skvělé jízdní vlastnosti a moc nás baví její atmosférický benzinový motor!

Související témata:
Čelní srážka
Načítám