Hlavní obsah

Nedosažitelný McLaren Senna jako pozoruhodně detailní model

Foto: Amalgam Collection

McLaren Senna od Amalgam Collection

McLaren Senna je autem z říše snů. Při produkci limitované na 499 kusů a s cenovkou 18,5 milionu korun je hodně nepravděpodobné, že novinku britské automobilky vůbec někdy spatříte, natož abyste si ji mohli prohlédnout pořádně zblízka. Jistá cena útěchy ovšem přichází z anglického Bristolu, konkrétně ze společnosti Amalgam Collection. Jak už možná někteří tuší, jedná se o naprosto dokonale propracovaný zmenšený model.

Článek

Senna od Amalgamu patří mezi takzvané „tailor made models“ vyráběné na zakázku v hodně velkém měřítku 1:8. To znamená délku 60 centimetrů a hlavně naprosto zdrcující úroveň zpracování a detailů. Celá aerodynamická karoserie je delikátně vymodelována podle CAD dat poskytnutých přímo McLarenem.

Jak ovšem Amalgam podotýká, detaily se netýkají pouze zevnějšku. Sedadla se skutečným polstrováním mají kontrastní prošívání jako opravdové auto, do detailu je vymodelován podvozek, brzdy pod koly a každá hadička v motorovém prostoru vede přesně tam, kam vede u skutečného auta.

Aby toho nebylo málo, můžete si svůj prťavý mclaren – stejně jako skutečné auto – nechat různě individualizovat. A stejně jako u velkého auta to také stojí peníze navíc přihozené k už tak vysoké ceně. Základně nakonfigurovaný model, tak jak je na obrázcích, vychází na 8 184 dolarů, tedy na 180 tisíc korun. Dostanete oranžový lak, karbonové prvky karoserie a šedá kola s modrými brzdiči. Jenže za 9 384 dolarů (207 tisíc korun) už je k mání verze Bespoke, kde si můžete vybírat barvy brzdičů, detaily interiéru a varianty kol. Pro úplné blázny je tu potom Bespoke Plus za 10 584 dolarů (234 tisíc) s volitelnými zakázkovými laky, různě konfigurovatelným provedením interiéru a měnitelnými dekory.

Vzhledem k tomu, že se jedná pouze o model, může se zdát cena pochopitelně strašlivá, jenže uvažme pár věcí. Samotný vývoj modelu zabral něco přes 3 000 hodin práce a každý ručně skládaný kus znamená 300 hodin na výrobu. Výroba velkých modelů Amalgamu je navíc limitovaná jen na pár set aut, takže mají tato malá umělecká díla slušný potenciál na další prodej. Stejně jako velké předlohy… jen tedy v dost odlišné cenové relaci.

Načítám