Hlavní obsah

Nechtěné novinky, které se nakonec ujaly

Foto: Škoda Auto

Škoda Octavia se čtyřma očima už zase tak ošklivá není, že? Zvláště ve verzi RS se povedla

Když přišly, vyvolávaly kontroverzi, pozdvižení a posílaly vývojové inženýry na pranýř. O co jde? Řeč je o automobilových novinkách poslední doby, které postupem času široká veřejnost přijala a dnes jsou každodenní součástí života všech motoristů. Mezi ty dost zásadní se podle nás řadí právě tyto...

Článek

Čtyřoký pohrobek

Facelift Octavie třetí generace byl mnohými nazýván Kabaňovým pohrobkem – kontroverzní design dělených světel veřejnost nejprve odmítala a posílala tehdejšího šéfdesignéra automobilky Škoda Auto na pranýř. Návrhář, který participoval na Volkswagenu Lupo nebo Bugatti Veyronu, nakonec zakotvil u skupiny BMW, konkrétně coby šéf designu v Rolls-Royce – takže docela fajn vyhnanství, ne? No a naše čtyřočko? Zvykli jsme si, fungujeme dál a s napětím vyhlížíme čtvrtou generaci.

Foto: Škoda Auto

Světlomety čtyřoké Octavie vyvolávaly kontroverzi. Dnes už jsme si na ně zvykli

Obří ledviny

Paradoxně se nové masky chladiče nelíbily jen lidem v Česku. Sousedé na Slovensku je většinově přijali a veřejnost v zámoří se dokonce pídila po ještě větších nozdrách. Mluvíme samozřejmě o vozech značky BMW a jejich hlavním poznávacím prvku na přídi.

Po internetu proběhlo mnoho posměšných obrázků a narážek, nicméně dnes už jsme všichni s novým vzhledem smíření. A docela se nám líbí. Když jsme u velikosti – koukněte na předek Lexusu nebo Mercedesu, jejich kryty „radiátorů“ jsou daleko masivnější. Nebyla to tak trochu kampaň proti Mnichovanům?

Foto: BMW

Nové ledvinky modelů BMW sedmé série

Jako vejce vejci

Poznáte na první dobrou podle přídě, na kterou limuzínu od Mercedesu právě hledíte? Nejspíš ne, protože jde o úmyslné sjednocení designového jazyku. Takže pokud si spletete třídu C s třídou E, nebo dokonce s nejvyšší řadou S, nezoufejte – je to naprosto běžné. Méně movití zákazníci tohle naopak vítají – koupí si sice nižší třídu, ale ta vzhledem působí stejně reprezentativně jako dražší vozy z vyšších segmentů. A Mercedes z toho profituje, nabízí, prodává…

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes třídy C má podobná světla jako jeho bratři z vyšších tříd

Nafouklé hatchbacky

Popis pracovního postupu – vezměte hatchback, který se neprodává, přiložte kompresor a nafoukněte ho na tři atmosféry. Fanfáry a ovace, přijíždí další crossover. Auto sice krátce po premiéře zapadne, ale vždy si najde svoji početnou skupinu kupců, protože segment SUV-B neustále roste. Zvýšené kompakty se samozřejmě nelíbí všem, ale těm, kteří mají otevřenou peněženku, většinou ano. To je ten důvod, proč tato vozítka zaplavují portfolia všech významných značek. A lidi zase kupují a kupují a kupují.

Foto: Ford

Ford Puma se vrátil zpátky coby crossover

Tři sirotci

Snižování objemu, konec poctivých aut, to nemůže vydržet – tyto hlášky se občas objeví na internetových diskuzích. Pak najednou vyjde dlouhodobý test, který litrové tříválce chválí a vše je jinak. Slyšíte o tom, že ten a ten říkal, že to vydrží, tady je důkaz, a vzduchem létají tištěná periodika nebo odkazy na webové stránky. Faktem je, že nejvíce haní ti lidé, kteří se s autem s litrovým tříválcem nikdy nesvezli. Skuteční uživatelé jsou naopak vesměs spokojeni nebo vůbec netuší, že jim pod kapotou pracují pouze tři písty.

Foto: Kia

Tříválec značky Kia

Mezisegmentový cestovatel

Když Mitsubishi představilo nové SUV kupé, model Eclipse Cross, hned se zvedla vlna nevole, jak si vůbec automobilka dovolila navázat na původní jméno sportovního vozu. Ford Puma býval malým sportovním vozítkem, dnes jde o fungl nový crossover. A čtete o něm někde hromadnou hanbu? Asi ne, viďte. Nová Toyota Supra? Převlečené BMW Z4 – fuj! Tohle jste mohli číst krátce po představení nástupce legendárního auta. A dnes? Supry nejsou, prodejci se o ně perou, klienti přeplácí a jen pár zarytých vlastenců vzývá do nebes minulou generaci.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross

Bzučící blázni

Rozvíjející se třída bateriově poháněných vozidel byla dříve jen dopravním prostředkem vybraných nadšenců. Dnes se elektromobily pomalu chytají na poli městských přepravníků a v budoucnosti půjde o plnohodnotná auta bez větších kompromisů. Vozy veřejnost už více méně přijala – když vidíte někoho v elektromobilu, už ho většinou nepovažujete za blázna. Pokud dotyčný řídí Teslu, jdou na jeho adresu kolikrát obdivné pohledy či vztyčené palce.

Foto: Tesla

Současná modelová řada automobilky Tesla

Milionové baculky

Jsou baculatá, nevzhledná, předražená a zbytečná. O co jde? Přece o luxusní SUV. Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan nebo Bentley Bentayga sice vypadají hodně kontroverzně, ale prodávají se – mnohdy hodně dobře. Víte, proč tahle auta vznikla? Designér potřeboval splatit hypotéku? Ne. Vedení automobilky se špatně vyspalo? Ne. Zákazníci řekli – my to chceme a jsme ochotni za to platit. Co z toho vyplývá? Náš zákazník, náš pán.

Foto: Rolls-Royce

První SUV od Rolls-Royce moc krásy nepobralo, ale prodává se

Ničí to motory!

Současné motory ničí nejvíce jejich samotní uživatelé, nikoli dokola diskutovaný systém samočinného zastavení a startu agregátu. Každý výrobce se s touto technikou popral po svém – někdo posílil startér, jiný využívá kondenzátory, třetí zastavěl do vozu přídavný akumulátor. Myslíte si, že jde o primární udělátko pro snížení spotřeby? Omyl! Softwarová hříčka šetří hlavně emise, především při homologačních zkouškách. Oxid uhličitý je totiž strašák většiny evropských úředníků a fanatických Seveřanů, takže aby měli výrobci dobrá čísla, nasadili stop-start. V nových autech je pořád tlačítko na vypnutí – všeobecná panika se nekoná, pokračujeme.

Foto: BMW

Samočinné zastavení motoru a jeho opětovný start vyvolává diskuze po celém internetu

Plnotučná jistota

Dříve byla rezerva povinná, dnes mnoho motoristů ani neví, jak s ní případně zacházet. Opravný sprej je taky pro mnoho lidí velkou neznámou, takže častým řešením nouzové situace je přivolání asistenční služby. Máte lepší auto? Nebudete přece u svého BMW na krajnici klečet a ve značkovém oblečení měnit kolo. Ani nemusíte. Máte totiž pneumatiky se silnými bočnicemi, takže pokračujete dál – sice pomaleji, s varovnou kontrolkou, ale s čistýma rukama.

Foto: Jeep

Rezerva už dnes není standardem – spousta lidí ji neumí ani používat

Stejně budeme jezdit

Cena benzinu je každodenní novinkové téma, na kterém si mnoho firem postavilo slušný byznys. Lov za každou korunou na litru zaměstnává všechny marketéry čerpacích stanic. Nicméně ať už cena létá, jak chce, motoristé buď nadávají a tankují, nebo tankují po hektolitrech. V obou případech utrácí. Už jste někdy zažili, že by lidé hromadně přestali jezdit autem kvůli ceně pohonných hmot? Ne, a asi to ani nezažijete.

Foto: VS PETROL s.r.o.

Na ceny benzinu sice nadáváme, ale tankujeme

Jak se na modernu díváte vy? Jezdíte raději novým autem, preferujete starší vozy nebo volíte alternativní paliva?

Jaká je vaše automobilová preference?
Jezdím novým moderním autem
36,2 %
Jezdím raději starým vozem
54,4 %
Volím elektromobil
1,9 %
Preferuji motory na alternativní paliva (CNG, apod.)
4,8 %
Nejezdím autem vůbec
2,7 %
Celkem hlasovalo 9938 čtenářů.
Načítám