Článek
Tovární Chevrolet Corvette osmé generace má maximální rychlost na hranici 312 kilometrů za hodinu (194 mil/h), což ovšem tuningové společnosti Hennessey Performance Engineering přišlo málo, proto se její pracovníci rozhodli překonat bariéru 200 mil za hodinu, tedy 322 kilometrů za hodinu.
Firma tedy vyslala inženýra a závodníka Johna Heinricyho na 13,6 kilometru dlouhou testovací dráhu společnosti Continental s mírně poladěným autem. Mechanické úpravy byly pouze lehké. Šlo o zástavbu výfukového systému z nerezové oceli a přidání vstřikování oxidu dusného (N₂O). Díky tomu vzrostl výkon 6,2litrového zážehového vidlicového osmiválce z 497 koní na 659 koní. Kvůli snížení nežádoucího přítlaku přišla (dočasně) předmětná Corvette C8 také o zadní křídlo.
Heinricy veděl, co dělá, protože dlouhé roky pracoval pro General Motors, vlastníka značky Chevrolet. Celá symfonie nakonec vyústila v pokoření rychlostního milníku 205 mil za hodinu, tedy 330 kilometrů za hodinu.
Hennessey tím prý s Corvette C8 nekončí, jelikož už v roce 2019 odhalil plány na uvolnění výkonu 710 koní, respektive až 1 217 koňských sil při zástavbě dvojitého turbodmychadla. Tyto zásahy však vyžadují rozsáhlejší úpravu motoru a instalaci vylepšené verze tovární dvouspojkové automatické převodovky. Ceny zatím nejsou známy, ale stoprocentně půjde o statisíce korun.
Samotný výrobce prý plánuje minimálně 609koňovou variantu Corvette Grand Sport a ve hře je též hybridní provedení Zora s výkonem až 1 014 koní. Hennessey však patří mezi dobyvatele titulu krále rychlosti, proto se mu málokdo může rovnat, takže si nemyslíme, že by ho v případě národního severoamerického sporťáku někdo trvale překonal.