Hlavní obsah

Nástupce Škody Rapid naživo: Co ukrývá pod maskováním?

Foto: Garaz.cz

Pod maskováním se skrývají úplně nové tvary auta

Shodou náhod jsme si mohli v Praze prohlédnout nástupce Škody Rapid naživo. Vůz, který dost možná ponese jméno Felicia či Popular, je o kus větší než současný Rapid, a i když se to nezdá, jeho vzhled je ještě výrazně maskován pomocí chytrých detailů. Ano, je to přesně to auto, které jeden z pozorných čtenářů Garáže zachytil v pohybu na dálnici!

Článek

Pokud chcete soudit vzhled nového hatchbacku Škody již z těchto fotek, vyčkejte. Vůz na první pohled může vypadat jako takřka sériový, ale není to pravda. Auto, které jsme měli možnost zachytit na pražském Smíchově, na sobě totiž nese celou řadu maskování, zejména tedy zádi a boků. Jen si fotografie přibližte a uvidíte stříbrné pláty, které kryjí prolisy na dveřích. Záď je pak stylizována tak, aby připomínala současného Rapida, ačkoliv reálně jsou kupříkladu svítilny z části namalované, přičemž upravené jsou i odrazky v nárazníku a další věci. Je tedy zcela jasné, že celkový dojem z vozu bude u sériového modelu úplně jiný.

Nicméně i tak můžeme o autě již nyní něco říci. Kupříkladu to, že nová Felicia či Popular, jak se nástupce Rapidu bude dost možná jmenovat, je mnohem větší než současný Rapid. Auto působí jako Octavia hatchback, přičemž naše dojmy potvrzují dřívější spekulace. Vůz má stát na prodloužené platformě pro menší vozy koncernu MQB A0, jinak řečeno jde o zvětšený základ z Volkswagenu Polo, nicméně dnešní modularita těchto platforem je tak veliká, že se o nějaké přímé příbuznosti nelze bavit. Pod kapotou budou zcela jistě motory 1.0 TSI a 1.5 TSI, spekuluje se však rovněž o dvoulitrovém turbodieselu a o sportovní variantě RS, který by mohla používat dvoulitr TSI z VW Polo GTI. S velkou pravděpodobností budou všechny tyto vozy vyjíždět pouze s pohonem předních kol.

Foto: Garaz.cz

Tohle bude první škodovka s novým interiérem

V rámci obhlídky vozu jsme nahlédli rovněž do interiéru, byť pořízená fotografie není bohužel příliš kvalitní. Přesto můžeme vidět několik zajímavostí. Nástupce Rapidu má v tomto případě šestistupňový manuál a i podle čelních halogenových světlometů je jasné, že nejde o žádnou vrcholnou specifikaci. Líbí se nám zachování mechanické ruční brzdy, palubní deska pak přinese úplně novou architekturu. Velký, pravděpodobně plovoucí displej je umístěn na vrcholu, pod ním jsou výdechy klimatizace a dole samotné ovládání ventilace. Páčky pod volantem vypadají stejně jako u současné Octavie, na rozdíl od ní je však panel s tlačítky na středovém tunelu ne mezi řadicí pákou a palubní deskou, ale mezi řadičkou a ruční brzdou.

Foto: Garaz.cz

Auto se určitě nebude jmenovat Rapid. Ve hře je prý označení Popular nebo Felicia

Na rozdíl od dosavadního Rapidu bude novinka již pouze ve verzi hatchback, liftback tedy vypadné z nabídky. Později se očekávají i varianty na alternativní paliva, jako je CNG, případně hybrid. Sériová výroba vozu má odstartovat nejpozději na začátku roku 2019.

Načítám