Hlavní obsah

Nástupce Nissanu 370Z! Vypadá skvěle a má i super čísla!

Foto: Nissan

Dvoumístné kompaktní sportovní kupé s pohonem zadních kol a s výkonem 400 koní. Tohle by mohlo fungovat!

Dlouhý nos, skloněná střecha, useklý zadek. A interiér přesně s tou správnou špetkou retra. Pod kapotou pak dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,0 l s výkonem 400 koní, manuální i automatická převodovka a na přání mechanický samosvorný diferenciál. To je nástupce Nissanu 370Z. Má se Toyota Supra bát?

Článek

Žijeme v době přerodu k elektromobilitě, ale tady se nebojte. Nissan představuje auto, které by se mohlo stát jedním z posledních mohykánů. Nástupce modelů 350Z a 370Z se obejde bez číselného označení, ale poctu úplně prvnímu zetku vzdává nejen názvem, ale taky tím, jak vypadá.

Foto: Nissan

Na rozdíl od futuristické Supry přijíždí nové zetko spíš s retrodesignem

Jasně, je to vidět na první pohled, kombinuje v sobě prvky Fairlady, ale taky v něm můžete spatřit i něco ze sportovních modelů ZX. Svalnatá silueta, ostré hrany a hranatá mřížka chladiče způsobují, že tohle auto si jen tak nespletete a co si budeme povídat, ostře to kontrastuje s designem Toyoty Supra. Posouzení ale necháme na vás.

Retrodesign se pak objevuje i v interiéru, kde sice nechybí velká obrazovka na středové konzoli, ale budíky mají klasické zobrazení a tři kapličky ukazují plnící tlak turba, teplotu a napětí baterie. Ano, úsměvný detail, ale přesně po tomhle spousta řidičů volá.

No a dost plků o tom, co vidíte na fotkách, teď to důležitější, co hned vidět není! Věděli jsme, že v autě bude dvakrát přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec, ale fámy byly ohledně výkonu. Tak nakonec je to 400 koní a 475 Nm, což je sice méně, než jste si mohli myslet, ale pořád je to víc než u nejsilnější Supry. Na rozdíl od ní si ale nové zetko pořídíte i s manuální převodovkou, kde kromě zážitku dostanete i karbonový kardan a elektronické meziplyny.

Foto: Nissan

Manuální převodovka není v dnešní době samozřejmostí

Druhou variantou v nabídce je pak devítistupňový automat. Ten nabízí jízdní režimy Standard a Sport, přičemž druhý z nich slibuje vylepšené ovládání akcelerace, profil řízení ve sportovním režimu a aktivní vylepšení zvuku. Jinými slovy, tohle auto bude dělat spoustu věcí za vás.

Jsme hodně zvědaví na podvozek, protože jestli můžete předchozím modelům něco vyčítat, pak je to jejich chování na limitu. Hrubiánské zacházení jim nevadí, chuligánskou povahu mají v genech, ale trochu tam chybí ta přesnost, když letíte s autem na Severní smyčce nebo lovíte vteřiny třeba na okruhu v Mostě.

Nové zetko má hliníkové zavěšení s dvojitými lichoběžníky, novou geometrii a úplně jiné tlumiče. Vepředu jsou čtyřpístové brzdy, vzadu dvoupísty. A aby byla možnost volby úplná, nabídne Nissan dvě verze – Sport a Performance. Kromě toho, že je Z Performance vybaven 19palcovými koly s pneumatikami 255/40 vpředu a 275/35 (Sport obouvá na všech kolech 245/45), tak nabízí i mechanický diferenciál.

„Úplně nový model Z je víc než jen výkonný a agilní, je navržen tak, aby řidiče bavil a aby byl jeho tanečním partnerem pro jejich silniční dobrodružství,“ řekl poněkud vzletně, ale velmi výstižně hlavní produktový specialista Hiroshi Tamura.

Podle zákulisních informací by se nový model Z měl začít prodávat po celém světě na jaře příštího roku. Nissan zatím nezveřejnil oficiální ceny, ale v Americe by to mělo být 40 tisíc dolarů (870 000 Kč). Jen pro připomenutí – čtyřválcovou Supru prodává Toyota za 1,25 milionu Kč, 340koňová verze je pak za tučných 1,8 milionu.

Načítám